آنفلوانزی مرغی همیشه وجود دارد

آنفلوانزی مرغی همیشه وجود دارد
جناب آقای دکتر تهرانی - دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم - در برنامه تصویری ”آنتن“ در خصوص اقدامات سازمان دامپزشکی در مورد آنفلوآنزای پرندگان گفت: « شیوع آنفلوانزا طی دهه اخیر به شکلی بوده است که سازمان دامپزشکی به صورت تمام وقت در طول سال ، اقدامات مراقبتی خود را انجام داده است. »
وی اظهار داشت: « از اواخر سال 1384 تاکنون به صورت مستمر و در تمامی طول سال ، این مراقبت ها به دو شکل صورت گرفته است. یکی مراقبت های غیر فعال یعنی گزارش تلفاتی که از واحدها و یا روستاها به مراکز ارسال می شود و پس از نمونه برداری از آنها، اقدامات لازم انجام می شود و همچنین در فصول مهم سال ، برای مراقبت فعال به مراکز دارای ریسک بالای آلودگی مراجعه می شود تا مشخص شود که آیا ویروسی وجود دارد یا خیر و در صورت وجود آن ، اقدامات لازم انجام می شود.»
وی ادامه داد: « در بسیاری از مواقع ممکن است که نمونه برداری منفی باشد و همچنین گاهی ممکن است که بعد از انجام نمونه برداری ، آنفلوانزا اتفاق بیفتد مانند وضعیتی که سال گذشته شاهد آن بودیم که بعد از بررسی های انجام شده ، این ویروس در خاورمیانه و قسمت های جنوبی اروپا شروع به گسترش کرد.»
دکتر تهرانی در پایان اظهار داشت: « در حال حاضر اقدامات مقتضی انجام می گیرد اما این به آن معنا نیست که اگر اقدامات دامپزشکی به نتیجه نرسید و وجود ویروس به صورت منفی گزارش شد، در شش ماهه دوم سال شاهد آلودگی نباشیم. معمولا در نیمه دوم سال ، آنفلوانزا بیشتر اتفاق می افتد. البته باید توجه داشت که در نیمه اول سال نیز آنفلوانزا دیده می شود مانند آنچه که در حال حاضر شاهد درگیری این بیماری در کشور فرانسه هستیم.»

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com