آنفلوانزای پرندگان در خراسان رضوی مهار شده است

آنفلوانزای پرندگان در خراسان رضوی مهار شده است
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیماری آنفلوانزای پرندگان در این استان مهار شده و مورد جدیدی از بیماری در طی هفته های اخیر مشاهده نشده است.
دکتر احمد شریعتی افزود: اسفند پارسال موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در یک واحد صنعتی غیرمجاز در نیشابور مشاهده شد که بلافاصله عملیات معدوم سازی 25 هزار قطعه طیور انجام و بیماری مهار شد.
وی ادامه داد: با اقدامات قرنطینه ای و پیشگیرانه موفقیتهای خوبی در کنترل و مهار بیماری آنفلوانزا در خراسان رضوی حاصل شده بطوری که این استان کمترین تلفات را در سطح کشور از این بابت داشته است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: هم اکنون حدود 260 واحد مرغ تخم گذار و دو هزار و 200 واحد مرغ گوشتی در این استان فعالیت دارند.
وی در ادامه به اقدامات طرح تشدید نظارت نوروزی دامپزشکی اشاره و بیان کرد: 120 گروه نظارتی دامپزشکی از 25 اسفند گذشته تا 15 فروردین ماه جاری بر تهیه، تولید و عرضه فراورده های خام دامی در سطح خراسان رضوی نظارت داشتند.
شریعتی افزود: در این مدت 34 تن فرآورده خام دامی فاسد و غیربهداشتی در خراسان رضوی کشف و ضبط شد که 10 تن از این اقلام نیز معدوم شده و بقیه به مصارف صنعتی رسیده است.
وی ادامه داد: هشت هزار و 500 بازدید از مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی انجام شد که با همکاری مراجع قضایی استان برای 114 متخلف پرونده تشکیل و 13 مرکز دارای تخلف نیز با رای مراجع ذیصلاح پلمب شدند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همه کشتارگاههای دام و طیور استان در ایام تعطیلات نوروزی فعال بودند. دو هزار و 700 تن گوشت قرمز و 9 هزار و 400 تن گوشت طیور بدین طریق استحصال شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com