آنفلوآنزای مرغی حاد در قم گزارش نشده ولی در آماده‌باش هستیم

آنفلوآنزای مرغی حاد در قم گزارش نشده ولی در آماده‌باش هستیم
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام اینکه آنفلوآنزای حاد مرغی در قم گزارش نشده، گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما امکان بروز بیماری‌های تنفسی پرندگان افزایش می‌یابد، به همین منظور سازمان دامپزشکی کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفت.
مهدی خلج، در پاسخ به اینکه شنیده شده آنفولانزای مرغی در استان قم شایع شده، اظهار کرد:‌ این استان در برنامه پایش آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان قرار دارد و هر بیماری تنفسی که مشاهده شود روی آن بیشتر کار می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.
وی افزود: با رسیدن فصل سرما که احتمال شیوع بیماریهای تنفسی در مرغداری‌ها افزایش می‌یابد ما آمادگی ارائه گزارشات لازم در این زمینه را داریم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در حال حاضر آنفولانزای فوق‌حاد در استان قم و در سراسر کشور مشاهده نشده است، اما ما در شرایط آماده‌باش قرار داریم تا اگر موردی مشاهده شد اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص فصلی در پایش سازمان دامپزشکی که در تمام استان‌های کشور در حال انجام است، هر کجا به موردی برخوریم در آن استان بیشتر متمرکز می‌شویم.
محمد یوسفی، رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی نیز گفت: تا به امروز گزارشی در خصوص شیوع دوباره آنفولانزای مرغی در مرغداری‌های استان قم و سایر استانها مشاهده نشده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com