آنفلوآنزا تمام شد!

آنفلوآنزا تمام شد!
بر‌اساس اعلام سازمان دامپزشکی‌، کشوراز بیماری آنفلوآنزای طیور پاک شده است.
ریس سازمان داپزشکی در همین رابطه اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری اقتصادی مهلک در صنعت طیور است که در طیور صنعتی و بومی می‌تواند مخاطره‌آمیز و تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی باشد.
وی ادامه داد: موج بیماری آنفلوآنزای فوق حاد از سال 2014 در دنیا آغاز شد و در سال 2015 نیز 33 کشور جهان را درگیر خود کرد.
رییس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: در روز 18 خرداد امسال در استان مازندران موارد مشاهده این بیماری گزارش شد و از آنجا که این بیماری خطرناک است، سازمان دامپزشکی با برنامه علمی پیشگیرانه اقدامات خود را برای مقابله و مبارزه آغاز کرد.
وی عنوان کرد: در این میان وزیر جهاد کشاورزی با دستور به روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور ظرفیت‌هایی را برای حمایت از دامپزشکی ایجاد کرد و از طرفی استانداران نیز حضور موثری داشتند.
خلج تصریح کرد: در مجموع شرایط به گونه‌ای شد که امروز وضعیت عادی داریم و هیچ‌گونه مخاطره‌ای نداریم. طی روزهای آتی نیز آخرین وضعیت عاری بودن از بیماری را به سازمان جهانی بهداشت دام اعلام خواهیم کرد.
رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: توصیه ما به عموم هموطنان این است که از خرید پرندگان زنده در شهرهای مختلف خودداری کنند. همچنین مرغ غیر کشتارگاهی نخرند و از انتقال طیور زنده از منطقه‌ای به منطقه دیگر پرهیز کنند.
 
نظرات شما
  •  

    بهروز شيرازي گفت : ۹۴/۰۵/۰۶

    كارمديران كشور شده كارهاي ضربتي .اگه راست ميگين از طريق قرنطينه بين جادههاي استانها جلوي حمل محموله بيمار رابگيريد.اگه راست ميگين قانون تصويب نكنيد كه فواصل بين مرغداريها را كم كنيد تا سرعت انتقال بيماري بيشتر بشه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com