آنفلوآنزا بیش از 4 میلیون مرغ را در البرز از بین برد

آنفلوآنزا بیش از 4 میلیون مرغ را در البرز از بین برد
معاون بهبود تولیدات دامی استان البرز گفت:سال گذشته در بسیاری از مناطق کشور شاهد شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بودیم، این بیماری در استان البرز 62 واحد مرغداری را درگیر کرد و باعث معدوم‌سازی چهار میلیون و 273 هزار و 898 قطعه بوقلمون و مرغ تخم‌گذار، پولت و گوشتی شد.
فرهاد مشیر غفاری اظهار کرد:  از 62 واحدی که درگیر این بیماری شد در حال حاضر 37 واحد با درخواست تجدید فعالیت مورد ممیزی قرار گرفته تا پس از انجام اصلاحات ساختاری، تولید را از سر بگیرند.
وی با بیان اینکه تاکنون چهار واحد درگیر، پولت‌ریزی مجدد داشته‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود بخش عمده‌ای از ظرفیت امحا شده استان طی سال جاری به تولید بازگردد.
معاون بهبود تولیدات دامی البرز تصریح کرد: تمهیدات لازم جهت احیاء این واحدها از اولویت اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان و مجموعه دولت است.
مشیرغفاری در ادامه به پتانسیل‌های البرز در تولید تخم‌مرغ اشاره و اعلام کرد: البرز سالانه 9 میلیون و 77 هزار و 927 قطعه مرغ تخم‌گذار تولید می‌کند که حاصل آن تولید بیش از 94 هزار تن تخم‌مرغ است، این میزان تولید، البرز را در رتبه چهارم کشور قرار داده است.
وی با اشاره به شیوع بیماری و کاهش تولید محصول در سال گذشته خاطرنشان کرد: برای تنظیم بازار تاکنون 280 تن تخم‌مرغ وارداتی تهیه و در میادین وفروشگاه‌های استان توزیع شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com