آمریکا، درهای چین را بر واردات طیورش گشود

آمریکا، درهای چین را بر واردات طیورش گشود
یکی از اولویت‌های نمایندگان تجاری آمریکا در سفر این هفته‌شان به چین، بازگشایی بازار چین برای گوشت طیور آمریکا بود.
آمریکا در تلاش است تا به قانون ممنوعیت واردات طیورش به چین که در پی وقوع آنفلوانزای پرندگان در ژانویه 2015 رخ‌داده بود پایان دهد.

مشکلات برزیل
برزیل، رقیب اصلی آمریکا در صنعت طیور است، این کشور از افت تولیدش در صنعت طیور که به دلیل ممنوعیت‌های اتحادیه اروپا و هم‌چنین موج اعتصابات در این کشور به وجود آمده است ناراضی است.
 کشور آمریکا از این وضعیت کشور برزیل استفاده کرده و وضعیت صنعت طیور خود را بار دیگر به شرایط مطلوب بازگرداند. به دنبال همین تلاش‌های آمریکا، در فوریه 2018، پکن بعد از 8 سال تعرفه‌های ضد دامپینگ خود را از مرغ آمریکایی برداشت؛ و پیش‌بینی می‌شود که ممنوعیت تجارت گوشت مرغ آمریکایی نیز به‌زودی برداشته شود.

پای جوجه، تجارتی بزرگ
در حال حاضر سالانه مبلغی حدود 1 میلیارد دلار مرغ از سایر کشورها به چین وارد می‌شود و این کشور بیشترین میزان تجارت پای مرغ را در جهان دارد. این محصول چیزی در حدود 60 درصد یا 300 هزار تن واردات مرغ را به خود اختصاص داده است.
سارا لی، مدیر ارشد چین در شورای صادرات تخم‌مرغ و مرغ آمریکایی در این خصوص به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «مرغ‌های ما مرغ‌های بزرگ‌تری هستند؛ و مردم چین ترجیح می‌دهند که پای مرغ‌هایی با اندازه کوچک‌تر استفاده کنند». در حال حاضر پای جوجه آمریکا بیشتر در خوراک حیوانات استفاده می‌شود، البته این محصول به برخی از کشورهای شرقی مثل ویتنام و هنگ‌کنگ هم صادر می‌شود.

امکان معدوم‌سازی جوجه‌ها در برزیل
صنعت طیور در برزیل، بزرگ‌ترین کشور صادرکننده طیور، در حال فروپاشی است چراکه در این کشور کامیون دارها دست به اعتصاب زدند و طیور به خوراک لازم برای رشد و پروش خود دسترسی ندارند؛ و همین امر چرخه پرورش طیور را در این کشور به خطر انداخته است. این خطر تا آنجایی است که اگر دولت نتواند رضایت کامیون داران برای رساندن خوراک به مرغداری‌ها را به دست آورد، این کشور مجبور به معدوم ساختن 100 میلیون جوجه به‌صورت دسته‌جمعی خواهد شد. بلیرو مگی، وزیر کشاورزی برزیل دراین‌باره به روزنامه فایننشال گفت: «در صورتی رخداد این اتفاق و معدوم‌سازی جوجه‌ها در برزیل ما برای رسیدن به سطح حال حاضر خود به دو تا دو سال و نیم زمان احتیاج داریم؛ هم‌چنین این وضعیت می‌تواند ما را از یک کشور صادرکننده جوجه به واردکننده آن تبدیل کند.»
مگی در ادامه اظهار داشت ما خوراک لازم برای جوجه‌ها را هر 48 ساعت یک‌بار دریافت می‌کنیم که این امر می‌تواند سبب ایجاد خطر کانیبالیسم شود؛ که در این صورت ما مجبور به معدوم‌سازی جوجه‌ها خواهیم بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com