آمار تولید جوجه یکروزه مهر ماه ۹۵ و نمایش یک برنامه

آمار تولید جوجه یکروزه مهر ماه ۹۵ و نمایش یک برنامه
مهر ماه سال ۹۵ ماهی خواهد بود که شاهد یک کاهش چشمگیر در میزان تولیدجوجه یکروزه کشور خواهیم بود که نشان می دهد کارگردانی این صنعت به دست واحدهای مادرگوشتی کشور بوده و الحق توانسته اند حداقل در این خصوص متحد عمل نمایند چرا که در چند ماه گذشته با کمی صبوری و تحمل نتایج این اتحاد را در میزان سود فروش خود لمس کرده اند.
اتحادیه سراسری هیچ زمانی نتوانسته است که کنترل تولید برای ایجاد ثبات در بازار مرغ را در دست داشته باشد و از آن جمله تشکل هایی می باشد که به تعداد فراوانی نامه و طرح برای جهادکشاورزی ارسال نموده است و به تعداد قابل توجهی نیز جلسات چند دقیقه ای و چند ساعته با متولیان صنعت و وزارت جهادکشاورزی برگزار نموده است اما بازخورد آن را نمی توان به عنوان یک برنامه مدون در صنعت مشاهده نمود و اعضا آن همواره گله مند این مشکل بوده اند.
تا چندی پیش  واحدهای مادر گوشتی تلاشی قابل چشمگیر برای افزایش تولید و فروش جوجه های خود داشتند که نتیجه آن نمودار قیمتی بود با شیبهای بالا و پایین اما ظاهرا یک تصمیم  و یک برنامه ای در حال اجراست که نتیجه آن کاهش تولید جوجه یکروزه و بالا بردن سود فروش جوجه و شاید هم ثبات قیمت مرغ زنده است که لاجرم نتیجه آن ادامه روند تولید اندک برای سود بیشتر خواهد بود.
امیدواریم نتیجه این تصمیم موجبات کاهش تولید و تصمیم به واردات به هر قیمتی و با هر کیفیتی نشود که اگر بشود پنبه های صنعت رشته شده و نظم حاکم در آن به فنا خواهد رفت.
اما در مهر ماه سال ۹۵ خواهیم دید که علی رغم ۴ سال گذشته که میزان تولید جوجه یکروزه بین ۹۸ تا ۱۰۱ میلیون قطعه جوجه یکروزه در مهر ماه بوده است٬ امسال تنها نزدیک به ۹۴ میلیون قطعه جوجه یکروزه در مهر ماه تولید خواهد شد.
هرچند این تصمیم در روند تولید می تواند مطابق میل بعضی از دولتی ها نباشد اما شاید به جرات بتوان گفت که کنترل صنعت به هر روشی حتی اگر اشتباه باشد بهتر از بی سامانی آن خواهد بود.

میزان تولید جوجه یکروزه در مهر ماه ۴ سال گذشته

 
نظرات شما
  •  

    محسن ایت اللهی گفت : ۹۵/۰۶/۱۸

    اگر دوستان نگاهی به نمودار پیش بینی روند تولید که توسط انجمن جوجه یکروزه ارائه شده و واقعا" بر اساس امار صحیحی ارائه گردیده و یک واقعیت است و حکایت از سردرگمی مسئولین وزارت جهاد دارداین روند کاهشی در ماههای آینده هم ادامه داشته و در خرداد 96 به حدود 39 ملیون خواهد رسید. فاعتبرویا اولی الابصار

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۶/۲۰

    اتحادیهای تولید مرغ و اداره پشتیبانی که نشان دادند که ناتوان و یا الوده به فساد هستند و قادر به جلوگیری از نابودی صنعت مرغداری نیستند. اتحادیه جوجه یک روز اگر چه برای نجات خودشان از نابودی تلاش میکنند، چرا که وقتی مرغ زنده کیلوی 3000 تومان میشه هیچکس حاضر به خرید جوجه 300 تومانی هم نیست و جوجه ای که ممکن است 700 تا 800 هزینه فقط تولید آن باشد، نتجه اش نابودی تولید کنندگان جوجه و سرمایه های آنان است، این عمل کنترل تولید جوجه توسط آنها ضمن نجات آنها، تولیدکنندگان مرغ را هم از نابودی نجات می دهد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com