آمادگی مجارستان برای همکاری با ایران در صنعت طیور

آمادگی مجارستان برای همکاری با ایران در صنعت طیور
رئیس سازمان دامپزشکی مجارستان از آمادگی کشورش برای انعقاد قراردادهای جدید با ایران در حوزه تجارت طیور، عرضه مواد ژنی و انتقال نژادهای بوقلمون خبر داد.
از وزارت جهادکشاورزی، «لایوس بوگنار» دستیار معاون وزیرکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی مجارستان که در تهران به سر می برد، در دیدار با معاون وزیرجهادکشاورزی ایران اظهار داشت: اکنون یک شرکت مجارستانی آماده همکاری با ایران در زمینه انتقال دام زنده با تبعیت از قوانین دامپزشکی ایران است.
حسن رکنی معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی نیز در این دیدار گفت: ایران با تولید سالیانه 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ، در زمره هفت کشور برتر تولیدکننده مرغ در دنیا قرار دارد.
وی اظهارداشت: با توجه به بازار منطقه و تقاضای کشورهای مختلف برای گوشت مرغ، بخش خصوصی ایران و مجارستان می توانند با همکاری و سرمایه گذاری های مشترک، گوشت مرغ تولید و به بازارهای منطقه صادر کنند.
«چنگیز اسفندیاری» مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی وزارت جهادکشاورزی نیز در این دیدار گفت: ایران در سال های اخیر، در زمینه تولید کره، انواع پنیر و بازسازی و نوسازی کشتارگاه ها و تولید فرآورده های گوشتی سرمایه گذاری های مشترک انجام داده است.
وی اضافه کرد: شرکت های ایرانی برای تولید محصولات ارگانیک مانند شیرخشک از طریق سرمایه گذاری های مشترک آمادگی دارند.
فعالان صنعت طیور ایران اردیبهشت ماه امسال در سفری به مجارستان، خواهان گسترش همکاری های کشاورزی بویژه در زمینه صنعت طیور شدند.
مجارستان از جمله کشورهای اروپایی فعال در صنعت کشاورزی است و نیمی از صادرات این کشور را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی و غلات و ماشین های صنعتی تشکیل می‌دهد.
این کشور در زمینه صنعت طور و دامپروری از کشورهای پیشرو به شمار می رود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com