آماده‌باش استان‌ها برای مقابله با بیماری تب برفکی

آماده‌باش استان‌ها برای مقابله با بیماری تب برفکی
از آنجا که شیوع بیماری تب برفکی در بسیاری از استان‌ها نگرانی‌هایی برای دامداران به وجود آورده است، رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: واکسن تب برفکی همچنان در حال تامین است. او از دامداران خواست قبل از واکسیناسیون دام خود را جابه‌جا نکنند.
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایسنا، مهدی خلج با بیان اینکه بیماری تب برفکی از اردیبهشت ماه تاکنون فروکش کرده و روند شیوع آن در استان‌ها نیز بهبود پیدا کرده است، اظهار کرد: واکسن این بیماری از منابع داخلی و خارجی تامین شده و همچنان در حال تامین هستیم، اما از دامداران می‌خواهیم برای پیشگیری از شیوع این بیماری، پیش از واکسیناسیون و بدون مجوز دامپزشکی دام‌های خود را به هیچ وجه جا به جا نکنند.
وی ادامه داد: وضعیت بیماری تب برفکی در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین، کرمان، سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و... مساعد گزارش شده، اما در برخی از استان‌های کشور این بیماری از حالت عادی خارج شده و به همین دلیل نیز آماده باش در همه استان‌ها وجود دارد و واکسیناسیون دام‌ها نیز در حال انجام است.
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه با تامین بخش دیگری از نیاز دامی از طریق واردات طی هفته آینده واکسیناسیون نیز ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: از دامداران درخواست می‌کنیم به محض مشاهده علائم هر گونه بیماری با دامپزشکی تماس گرفته و متخصصان این سازمان را در جریان بگذارند تا دامپزشکان بتوانند به موقع با این بیماری مقابله کنند چرا که هر قدر میزان و تعداد شناسایی و کشف این بیماری در کشور افزایش یابد، بیماری محدودتر شده و کم‌تر اجازه انتشار پیدا می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com