آفریقا در مسیر رشد سریع

آفریقا در مسیر رشد سریع
▪️ تحقیقات و گزارشات شرکت آلتک می گوید؛ رشد تولید خوراک دام در آفریقا بین سالهای ٢٠١٢ تا ٢٠١٧ حدود ٢٩ درصد افزایش یافته است. لازم است بدانید که در مقایسه با مدت مشابه، رشد تولید خوراک دام در جهان ١٣ درصد بوده است و این نشان می دهد که آفریقا چه رشد سریعی داشته است و این رشد به شدت در تمام انواع خوراک دام قابل مشاهده است.

▪️ در سال گذشته آفریقا ٣٩/١ میلیون تن تولید خوراک دام داشته است که این مقدار تولید از تولید منطقه خاورمیانه بیشتر است ولی از سایر مناطق جهان کمتر می باشد.

▪️ تولید خوراک گاو گوشتی و آبزیان این قاره در سال ٢٠١٧ کاهش یافته است، اما تولید خوراک خوک، دام شیری، مرغ تخمگذار، جوجه های گوشتی، حیوان خانگی و اسب، همگی افزایش تولید داشته اند. بخش خوراک مرغ تخمگذار گونه ای است که بیشترین رشد تولید را با ١١ درصد نشان می دهد و پس از آن خوراک دام شیری و جوجه های گوشتی با رشد ١٠ درصدی قرار دارند.

▪️ در حالی که آفریقا درصد بسیار کمی از کل خوراک خوک تولید شده در جهان را برعهده دارد، کشورهای کنیا، تانزانیا، موزامبیک، اوگاندا و نامیبیا، رشد تولید خوراک خوک را تجربه کردند.

▪️ تولید خوراک آبزیان در آفریقا کمی کاهش داشته است، در کل بخش خوراک آبزیان از رشد کمی در سراسر جهان برخوردار بود. درکل در سال ٢٠١٧ قاره آفریقا توانسته است ١/٥ میلیون تن خوراک آبزیان تولید نماید.

▪️ در سال ٢٠١٧ تولید خوراک دام شیری در جهان ٣ درصد رشد داشته است، اما در آفریقا این بخش با رشد ١٠ درصد توانسته است بیشترین رشد را داشته باشد. همچنین آفریقا با ١٠ درصد سریعترین رشد را در تولید خوراک جوجه های گوشتی داشته است. این درحالی است که بخش خوراک جوجه های گوشتی در جهان ٣ درصد رشد داشته است.

▪️ شرکت آلتک معتقد است که  این آمارها نشان دهنده این موضوع است که " این قاره از لحاظ اقتصادی، عملکرد بسیار خوبی دارد و شروع به تولید گوشت کرده است و آفریقا در حال دستیابی به تولید هرچه بیشتر پروتئین های حیوانی برای مصرف خود می باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com