آغازنشانه گذاری تخم مرغ تولیدی مرغداری در آذربایجانشرقی

آغازنشانه گذاری تخم مرغ تولیدی مرغداری در آذربایجانشرقی
رییس اداره دامپزشکی سراب گفت: به منظور جلوگیری ازتوزیع و مصرف تخم مرغ های کهنه و فاسد از این پس در گام اول همه کارتن های تخم مرغ تولیدی از مرغداری ها باید دارای نشانه گذاری باشند.
دادخواه افزود: در این نشانه گذاری تاریخ تولید و انقضا و نیزتلفن مرکز تولیدنیز قید خواهد شد.
دادخواه تاریخ مصرف تخم مرغ بعد از تولید را یکماه ذکر کرد و اظهارداشت: طبق برنامه زمانبندی شده در سال جاری ۳۰درصد کل تخم مرغ های تولیدی در سطح استان نشانه گذاری در همه تخم مرغ های صورت خواهد گرفت و همه تخم مرغ های توزیع شده در سال های اتی نشانه گذاری خواهند شد.
رییس اداره دامپزشکی سراب  هم چنین  از شروع طرح واکسیناسیون تب برفکی دام های سراب خبرداد و افزود: پیش بینی می شود در این طرح بیش از ۴۰هزار راس دام گاوی شکل منطقه بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شوند.
دادخواه در عین حال یاداورشد: به علت سویه های مختلف ویروس عامل تب برفکی امکان ریشه کنی صد درصدی آن وجود ندارد.
دادخواه به خانواده ها هشدارداد که از خرید جوجه های رنگی برای فرزندان خود به دلیل محافظت از آنفلوانزای احتمالی پرندگان خودداری کنند.
رییس اداره دامپزشکی سراب در مورد بیماری هاری گفت: در برخی از حیوانات وحشی چون گرگ و روباه این ویروس وجود دارد که در مواردی دام های اهلی نیز دچار آن شده و زیان های به دامداران وارد می شود.
وی ازشالقون و اشتجران به عنوان کانون های مهم هاری نام برد و از مشاهده ۲مورد هاری در سال جاری در دام های منطقه خبرداد.
دادخواه واکسیناسیون بیش از ۱۳۰۰قلاده سگ  گله و نیز معرفی افراد در معرض خطر به مراکز بهداشتی برای واکسیناسیون بر علیه هاری را از اقدامات احتیاطی اداره دامپزشکی سراب عنوان کرد.
دادخواه از سلامت کامل لاشه هایی که مهر تایید دامپزشکی دارند ابزاز اطمینان کرد و افزود: هیچ نوع بیماری خطرناک از مصرف این لاشه ها به وجود نمی آید.
رییس اداره دامپزشکی در مورد بیماری تب کریمه نیز تصریح کرد: با وجود اینکه این بیماری در منطقه آذربایجان گزارش نشده است اما با انجام اقدامات ایمنی به راحتی می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.
دادخواه از سم پاشی دامداری های منطقه برای نابودی کنه های احتمالی ناقل ویروس عامل بیماری تب کریمه کنگو و نگهداری لاشه های گوشتی در دمای ۰-۴درجه به مدت ۲۴ساعت قبل از مصرف به عنوان راه هایی جلوگیری از شیوع و ابتلا به تب کریمه نام برد.
وی به افرادی که با دام سروکار دارند هشدار داد که از دستکش استفاده کنند و در مواردی که زخمی بر پوست دارند از کارکردن با لاشه های گوشت خودداری کنند.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۱/۰۳/۲۰

    تا کی باید دنبال این بچه بازیها باشیم ، آخر این هم شد خبر مهم که آغاز نشانه گذاری تخم مرغ را با آب و تاب اعلام میکنند ؟!!! تازه مگر نشان داره درونش تغییر کرده و بهتر میشود ؟!!! جالب اینکه تخم مرغهای نشان دار بی کیفیت تر از بی نشانها هستند !!! فقط با کیفیت شان (!) است که آنهم شانه ای هفت هزار تومان میفروشند کسی هم نمیتواند جلویش را بگیرد !!! همانند مرغ سبز که کیلوئی هفت الی هشت هزار تومان در بازار براحتی بفروش میرسد با تبلیغات بدون هورمون و اورگانیک بودن آن !!! ترابخدا دست بردارید از این همه مواردی که ملت را احمق فرض میکنید . واسلام

    پاسخ...
  •  

    تولیدکننده گفت : ۹۱/۰۳/۲۱

    پشت پرده ضرر تخم مرغ و گرانی سویا چه کسانی هستند؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com