آغازفازسوم واکسیناسیون تب برفکی

آغازفازسوم واکسیناسیون تب برفکی
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به برگزاری موفق دو طرح واکسیناسیون رایگان در مقابله تب برفکی در این استان، گفت: مرحله سوم این طرح طی هفته آینده در سراسر استان آغاز می شود.
مجتبی ورمقانی با اشاره به اینکه همزمان با دهه فجر امسال مرحله سوم طرح واکسیناسیون دام های استان بر علیه بیماری تب برفکی آغاز می شود، گفت: این مرحله تا ۱۴ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته برای برگزاری موفق این مرحله از طرح، عنوان کرد: در این مرحله پیش بینی می شود بیش از یک میلیون راس دام سبک و ۷۰۰ هزار راس دام سنگین استان واکسینه شوند.
وی با اشاره به اینکه در مرحله سوم واکسیناسیون حدود ۶۰ درصد جمعیت دامی استان تحت پوشش قرار می گیرد، بیان کرد: از آنجا که توان اقتصادی دامداران ما پایین است، واکسیناسیون دام های استان برعلیه بیماری تب برفکی به طور ۱۰۰ درصد رایگان انجام می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان اضافه کرد: مرحله سوم طرح واکسیناسیون دام در استان کردستان توسط ۴۰ اکیپ که از این تعداد ۲۵ اکیپ بخش خصوصی و ۱۵ اکیپ هم دولتی است، اجرا می شود.
ورمقانی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی اگر در جمعیت دامی شیوع یابد منجر به خسارت و تلفات زیاد و کاهش تولید خواهد شد، گفت: به منظور پیشگیری و کاهش ضرروزیان ناشی از این بیماری، هر سال در سه فاز جداگانه اقدام به واکسیناسیون دام های سبک و سنگین استان می کنیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو فاز طرح واکسیناسیون دراستان انجام شده است، اظهارداشت: در این دو مرحله ۸۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴۰ هزار راس دام سنگین استان به طور کاملا رایگان واکسینه شدند.
وی بیان کرد: اکیپ های دامپزشکی استان به تمامی روستاهای موجود در سطح استان کردستان مراجعه کردند و نتیجه این اقدامات هم این است که خوشبختانه تاکنون هیچ کانونی از بیماری تب برفکی در استان نداشته ایم.
مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون دام ها نیازمند اعتبارات است، گفت: بخشی از واکسن بیماری تب برفکی وارداتی است و به طور رایگان در اختیار استان کردستان قرار داده می شود.
وی به استقبال دامداران استان کردستان برای اجرایی کردن این طرح اشاره کرد و افزود: در حال حاضر توان اقتصادی دامداران استان به ویژه در مناطق روستایی پائین است و با توجه به رایگان بودن واکسیناسیون خوشبختانه آنها استقبال خوب و شایسته ای از اجرای این طرح داشته اند.
ورمقانی با اشاره به وضعیت و موقعیت جغرافیایی استان کردستان یادآور شد: با عنایت به موقعیت مرزی بودن استان کردستان احتمال ورود بیماری های از این دست وجود دارد و به همین دلیل اداره کل دامپزشکی استان کردستان از تمامی ظرفیت های در اختیار خود برای مقابله با شیوع هر گونه بیماری در دام بهره برداری می کند.
وی در پایان بار دیگر از دامداران استان کردستان خواست که تعامل خود را با دامپزشکی را افزایش دهند و در این راستا اداره کل دامپزشکی استان نیز از هیچ تلاشی در راستای خدمت رسانی به آنها دریغ نخواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com