آغاز واکسیناسیون رایگان کنترلی علیه بیماری لمپی‌اسکین در بیجار

آغاز واکسیناسیون رایگان کنترلی علیه بیماری لمپی‌اسکین در بیجار
رئیس دامپزشکی بیجار از آغاز واکسیناسیون رایگان کنترلی علیه بیماری لمپی‌اسکین و تب برفکی به مناسبت دهه فجر در بیجار خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محمدرضا امانی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته ویژه بررسی مشکلات مسائل تب مالت و کشتارگاه دام این شهرستان با بیان اینکه 60 درصد از بیماری‌ها را بیماری مشترک بین انسان و دام تشکیل می‌دهد، مقابله با بیماری‌ها را نیازمند اتخاذ تدابیری در زمینه بهبود وضعیت کشتارگاه بیجار دانست.
امانی با اشار به کمبودها و نواقص کشتارگاه بیجار عنوان کرد: فقدان سردخانه، کوره لاشه‌سوز، عدم حصارکشی، نبود محل نگهداری دام، مشکلات سیستم سپتیک، نبود محل مناسب استراحت دام، عدم نظارت کافی و نبود سیستم نگهبانی مناسب بر خرید دام زنده را از دلایل مشکلات کشتارگاه دانست.
رئیس دامپزشکی بیجار از واکسیناسیون 50 هزار رأس دام و خونگیری 80 رأس دیگر خبر داد و گفت: واکسیناسیون در کانون‌هایی که مرکز ابتلا به بیماری‌های دامی از جمله تب مالت است، انجام شده است.
وی گفت: معدوم کردن بیش از 4 تن فراورده‌های خام دامی، توزیع بروشورهای آموزشی، آموزش لازم در زمینه ذبح شرعی به قصابان و ارائه و صدور کارت سلامت به آنها از اقدامات دامپزشکی بیجار است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش بیماری تب مالت در شهرستان بیجار، خواستار استفاده از امکانات مدارس و ادرات برای آموزش در راستای پیشگیری از ابتلای به این بیماری شد.
مدیر شبکه بهداشت بیجار نیز در ادامه این جلسه از برگزاری همایش یک روزه تب مالت در 3 اسفندماه در بیجار خبر داد و خواستار همکاری تمامی ادارات و ارگان‌ها در برگزاری این همایش شد.
نبی‌الله مهدویان هدف از برگزاری این همایش را آگاه‌سازی مسئولان کشوری از شیوع بالای بیماری تب مالت در منطقه به ویژه بیجار عنوان کرد.
این مسئول با اشاره به شیوع بیماری تب مالت در شهرستان و افزایش آن نسبت به سال گذشته، واکسیناسیون نادرست و ناقص را علت شیوع این بیماری عنوان کرد.
مهدویان ادامه داد: از نظر شبکه بهداشت بیجار کشتارگاه این شهر فاقد مشخصه‌های بهداشتی است و باید هر چه سریع‌تر بازسازی و تجهیز شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com