آغاز مجدد صادرات تخم مرغ به افغانستان

آغاز مجدد صادرات تخم مرغ به افغانستان
رضا ترکاشوند - مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار - در گفت‌وگو با خبرنگار ITPNwes از آغاز مجدد صادرات تخم‌مرغ به افغانستان خبر داد و گفت: صادرات تخم مرغ به افغانستان بعد از دو ماه معطلی، امروز عملیاتی و اولین محموله تخم مرغ ایران وارد شهر هرات شد.
 وی ادامه داد:  این موضوع سبب عادی شدن روند تولید و بازار تخم مرغ شده و قیمت‌ها شیب ملایمی را در مسیر واقعی شدن طی خواهد نمود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3200- 3100 می‌باشد؛ در صورتی که برای جلوگیری از زیان مرغداران این قیمت باید به 4000 تومان برسد.
 وی قیمت هر کیلو تخم مرغ صادراتی در افغانستان را 3700-3600 تومان عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه این قیمت، با احتساب هزینه صادرات چندان مناسب نیست؛ اما انجام صادرات برای جلوگیری از سرریز تولید و متعادل نگاه داشتن نسبت عرضه و تقاضا و جلوگیری از کاهش قیمت و زیان مرغداران ضروری می‌باشد.
ترکاشوند با ابراز امیدواری در افزایش و بهبود صادرات گفت: طبق آخرین خبر میزان این محموله صادراتی نزدیک به 100 تن بوده است که امیدواریم این مقدار را به 1000 تن در روز برسانیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com