آغاز فروش تخم‌مرغ دولتی از امروز

آغاز فروش تخم‌مرغ دولتی از امروز
در حالی که طی ماه‌های گذشته قیمت تخم‌مرغ در بازار رو به افزایش بود و به بیش از شانه‌ای ۱۵ هزار تومان رسید، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از آغاز توزیع تخم‌مرغ ارزان قیمت از امروز (۲۲ آذر) در میادین میوه و تره‌بار تهران به قیمت شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان خبر داد.
قیمت تخم‌مرغ طی ماه‌های گذشته روند افزایشی پیدا کرده بود تا جایی که همه رسانه‌ها و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز علت آن را از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی جویا شدند. حتی کار به جایی رسید که وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود اعلام کرد که "عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ و نوسان آن در بازار بروز آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان در سال گذشته و کاهش تولید ناشی از کشتار گله‌های آلوده بوده است که در حال مدیریت آن هستند".
در این باره رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: از امروز تخم‌مرغ ارزان قیمت شیرینگ شده (بسته‌بندی مخصوص تخم‌مرغ) در بازار به قیمت شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود و به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
وی افزود: در هر روز ۲۰۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور مصرف می‌شود و هدف از توزیع این محصول، ایجاد تعادل در بازار تخم‌مرغ در پایتخت است. به همین سبب با هماهنگی‌های صورت گرفته از امروز تخم‌مرغ به قیمت مشخص شده در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عرضه می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار تاکید کرد: ابتدا قرار بود که تخم‌مرغ فله‌ای را به قیمت شانه‌ای ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار عرضه کنیم اما با توجه به این‌که تخم‌مرغ فله‌ای مشکلاتی از جمله سورت نشدن، نداشتن بسته‌بندی، آلوده بودن و شکسته بودن را دارد که می‌تواند عوارض داشته باشد، تصمیم گرفتیم این محصول را به صورت شیرینگ شده، کیفی و در بسته‌بندی‌های مشخص عرضه کنیم.


  • به گفته ترکاشوند، هیچ محدودیتی در عرضه تخم‌مرغ وجود ندارد و از امروز تا زمانی که بازار کنترل نشود، توزیع این محصول به قیمت اعلام شده ادامه خواهد داشت
  • البته حسن رکنی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در این باره گفته بود که اگر توزیع و عرضه مستقیم تخم‌مرغ نتواند بازار آن را به نفع مصرف کنندگان و تولید کنندگان کنترل کند و به تعادل برساند، باید اقدام به واردات این محصول برای افزایش عرضه آن کنیم که از هم‌اکنون مجوز واردات تخم‌مرغ به اتحادیه مورد نظر داده شده و به محض نیاز بازار این محصول را از کشورهایی که مورد تایید سازمان دامپزشکی باشند وارد می‌کنیم.
    با توجه به شرایط به وجود آمده برای تخم‌مرغ ایرانی که طی سال‌های گذشته جزو محصولات پروتئینی صادراتی به‌شمار می‌رفت، باید دید که بازار این محصول با عرضه این محصول کنترل می‌شود یا آنکه مسئولان بخش خصوصی و دولتی ناگزیر به واردات آن می‌شوند و پس از سال‌ها شاهد تخم‌مرغ وارداتی در بازار داخلی خواهیم بود.
     
    نظرات شما
    •  

      سیفعلی گفت : ۰۰/۰۸/۳۰

      خیلی عالی است

      پاسخ...
    •  

      سید حسین موسوی بغلانی گفت : ۰۰/۰۹/۱۰

      ان‌شاءالله عاقبت بخیر باشد

      پاسخ...
    نظر خود را ثبت نمایید
    • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
    • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
    • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
    • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
    Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com