آغاز طرح ضربتی طرح تنظیم بازار مرغ کشور

آغاز طرح ضربتی طرح تنظیم بازار مرغ کشور

به گزارش ایلنا، محمد طاهری، معاون وزیر بازرگانی، روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: طرح ضربتی تنظیم بازار مرغ از روز گذشته در کشور به اجرا در آمده، به نحوی که با همکاری و مشارکت شرکت پشتیبانی امور دام گوشت مرغ با قیمت 1300 تومان توسط این شرکت عرضه شده و حداکثر به قیمت 1360 تا 1370 تومان در اختیار مصرف‌‏کنندگان قرار می‌‏گیرد.
وی افزود:‏ استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته؛ البته این طرح برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده بود که به دلیل افزایش قیمت چند روز اخیر به نحو ضربتی انجام شد.
طاهری، دلیل افزایش قیمت مرغ را جوجه‌‏ریزی به میزان کمتر از ایام دیگر سال در پیک تابستان عنوان کرد و گفت: این کمبود مرغ و افزایش قیمت تنها مختص به امسال نبوده و در سنوات گذشته نیز کشور را تحت تاثیر قرار داده؛ اما خوشبختانه با برنامه‌‏ریزی قبلی ذخیره‌‏سازی صورت گرفته، به نحوی که با اتمام توزیع 10 هزار تن مرغ فعلی در بازار مجددا 10 هزار تن دیگر با قیمت مذکور توزیع می شود.
وی تصریح کرد: این توزیع قبلا صرفا برای مردم و مصارف مردمی بود؛ ولی تمهیداتی اندیشیده شده که با مقدار اندکی تفاوت قیمت در اختیار صنوف تولیدکننده و رستوران‌‏ها قرار گیرد، تا این تقاضا به عنوان یک مصرف‌‏کننده انبوه کنار زده شود.
طاهری گفت: یکی از عوامل مهم در قیمت بحث تولید است که طبعا اختیارات، مسوولیت و جایگاه نظارتی آن به عهده وزارت جهادکشاورزی است.بنابراین، اطلاعات و ارقامی که برای تنظیم بازار توسط وزارت بازرگانی دریافت می‌‏شود از وزارت جهاد بوده و بر اساس آن تحلیل‌‏ها و تنظیم بازار صورت می‌‏گیرد.
وی اعلام کرد: ساختار تولید مرغ کشور و نیز جوجه‌‏ریزی متاسفانه نامناسب است. بنابراین، باید در جهت اصلاح آن تلاش‌‏هایی صورت گیرد.
طاهری گفت: انواع مرغ‌‏داری‌‏های موجود در کشور در زمان کاهش شدید قیمت روی پای خود می‌‏ایستند و تولید را ادامه می‌‏دهند. ضمن این‌‏که در سطح قیمت‌‏های جهانی و منطقه‌‏ای عرضه دارد.
وی افزود: متاسفانه با این ساختار مشکلاتی به وجود آمده که ضرورت اصلاح آن را بیش از پیش نمایان می‌‏سازد؛ چرا که بسیاری از مرغداری‌‏ها بر اساس مابه‌‏التفاوت‌‏هایی که بر روی خوراک مرغ وجود دارد، تاسیس شدند؛ اما بسیاری از آنها نیز به صورت اصولی به کار خود ادامه داده و هزینه‌‏های خود را کنترل کرده و قیمت تمام شده مناسبی در ارتباط با محصولاتشان ارایه می‌‏دهند. بنابراین، به راحتی از بحران‌‏ها عبور می‌‏کنند.
معاون وزیر بازرگانی گفت: مشکل فعلی ما طریقه مصرف مردم است؛ چرا که فرهنگ مصرف مردم به صورت تازه‌‏خوری بوده و در بحث ذخیره‌‏سازی مرغ منجمد به راحتی مورد مصرف قرار نمی‌‏گیرد؛ البته بسته‌‏بندی‌‏ها نیز بعضا مناسب نبوده و مردم از مصرف مرغ بسته بندی شده خودداری می‌‏کنند.
وی اظهارداشت: در این ذخیره‌‏سازی فعلی عمده پارامترهای کیفیت و بسته‌‏بندی رعایت می‌‏شده و توصیه ما به مردم خرید مرغ از میادین مرکزی میوه و تره‌‏بار است.
معاون وزیر بازرگانی، خواستار همکاری مردم در زمان افزایش قیمت با وزارت بازرگانی شد.

 
کلمات کلیدی تنظيم بازار توزيع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com