آغاز ساخت کشتارگاه صنعتی طیور در خاش

آغاز ساخت کشتارگاه صنعتی طیور در خاش

عملیات ساخت کشتارگاه صنعتی طیور روز سه شنبه در خاش آغاز شد.
مجری این طرح در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت این کشتارگاه، به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح در زمینی به گستره یک هکتار و زیربنای دو هزار و 500 مترمربع ساخته می شود.
"صالح تمندانی" افزود: اعتبار اختصاص یافته برای این طرح، بیش از 10 میلیارد ریال است که با مشارکت بخش خصوصی به مدت یک سال در منطقه "دوربن" شهرستان خاش اجرا می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم 40 نفر و غیر مستقیم 100 نفر در خاش فراهم می شود.
او بیان کرد: مرغ تولیدی در 25 واحد مرغداری و مزارع پرورش کبک و شترمرغ و غیره در این کشتارگاه ذبح و به صورت صنعتی با بسته بندی مرغوب عرضه می شود.
معاون مدیر کل امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از آنجا که شهرستان خاش یکی از مطبوع ترین اقلیم های کشور را دارد به همین منظور دولت برای توسعه فعالیت های دامی و حمایت از دامداران این شهرستان، سرمایه گذاری مطلوبی انجام داده است.
"حسین سعادتی پور" افزود: : پرورش گوسفند بلوچی در این شهرستان که از نژادهای شاخص کشور است، خاش را به یکی از نقاط مستعد برای زاد و ولد این گونه حیوانی منحصر به فرد در ایران تبدیل کرده است.
او اضافه کرد: هر سال 30 درصد از گوسفندان بلوچی کشور و بیش از 500 هزار راس دام سبک در خاش پرورش می یابد.
وی بیان کرد: با توجه به مراتع غنی و وسیع خاش به لحاظ تامین گوشت دام سبک، این شهرستان توانایی تامین نیازهای گوشتی کشور را دارد.
شهرستان خاش در 187 کیلومتری جنوب زاهدان واقع شده است

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com