آغاز خرید مرغ مازاد

آغاز خرید مرغ مازاد
اشرفی گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان مرغ مازاد بر نیاز استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام، خریداری می‌شود.
جواد اشرفی امروز در دهمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در سال جاری با بیان اینکه بخشی از مرغ مازاد تولید خراسان جنوبی به استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان حمل می‌شود، اظهار کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان مرغ مازاد بر نیاز استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام، خریداری و ذخیره سازی می‌شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: تولیدکنندگان هیچ گونه دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند و به تولید ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در حوزه شیر و لبنیات نیز تولیدکننده است، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان دغدغه‌ای نداشته باشند و تعاون روستایی استان موظف است از طریق مدیران تعاونی‌های مربوطه موضوع را به‌جد پیگیری کند و قیمت تعیین شده برای خرید شیر را رعایت کنند.

اشرفی عنوان کرد: در حوزه خرید حمایتی و تضمینی گندم نیز جلسه چندجانبه‌ بین کارخانه‌های آرد، شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود تا فرآیند حمل محصول در انبارها و مراکز خریداری تسهیل شود لذا کشاورزان در این زمینه دغدغه نداشته باشند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبیبا اشاره به خرید گندم از کشاورزان، بیان کرد: تا ۱۷ اردیبهشت مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و از این زمان به بعد نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره غله موظف شدند در حداقل زمان ممکن تامین اعتبار لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ها در استان ادامه داد: در خراسان جنوبی شاید محدود افرادی هستند که چارچوب‌های قیمتی را رعایت نمی‌کنند علیرغم اینکه جریان مطالبه‌گری درخصوص برخورد با هرگونه گرانفروشی نیز وجود دارد.
اشرفی از رسانه ها درخواست کرد صنوف متدین را نیز به تصویر بکشند چراکه بخش عمده‌ای از صنوف چارچوب‌ها را رعایت می‌کنند و نظارت، بازرسی، برخورد قضایی، رصد و پایش بازار با قوت انجام می‌شود.
وی بیان کرد: انبارهایی که در استان وجود دارند مکلف هستند در سامانه جامع انبارها موجودی خود را ثبت کنند در غیر این صورت احکتار شناخته شده و با متخلفان برخورد خواهد شد زیرا هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: انواع و اقسام کارگروه، قرارگاه، کمیسیون، کمیته و جلسات متعدد درخصوص تنظیم بازار استان تشکیل شده که نباید این همه مساله مطرح و چالش ایجاد شود لذا نظم و انسجام‌بخشی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی متذکر شد: موضوعاتی درخصوص شوینده‌ها در استان مطرح است که باید موجودی انبارها فهرست و در سامانه ثبت شود، اتحادیه مربوطه نیز نظارت کامل داشته تا هیچ گونه محدودیتی در توزیع و عرضه برای مردم ایجاد نشود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی تاکید کرد: درخصوص جذب، توزیع و اختصاص شکر بخش صنف و صنعت نیز پیگیری لازم انجام شود.
وی گفت: مکاتبه‌ای از دفتر معاون اول رییس جمهور به استان‌ها از جمله خراسان جنوبی ابلاغ شده که تعزیرات حکومتی باید با تولیدکنندگانی که مرغ قطعه‌بندی را گران‌تر به فروش برسانند برخورد جدی و قضایی کند.

اشرفی ادامه داد: همچنین در این برهه حساس اگر برنامه‌ای برای افزایش کرایه‌های حمل و نقل بار درون و برون‌شهری هست، تصمیم‌گیری لازم با روال قانونی انجام شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی عنوان کرد: مراکز نظامی، آموزش عالی، درمانی و… تا اطلاع ثانوی از خرید گوشت گرم در بازار خودداری کنند تا در چرخه تأمین کالای اساسی استان با کمبودی مواجه نشویم لذا ما نیاز این مراکز را تأمین می کنیم.
به گفته وی؛ با توجه به مشاهده افزایش قیمت نامتعارف برنج در بازار، سازمان جهاد کشاورزی از محل هزار تن برنج موجودی تنظیم بازار و توزیع آنها در سطح شهرستان ها، از افزایش قیمت جلوگیری کند.
اشرفی گفت: با توجه به اعلام فرماندار سرایان و وجود دام مازاد با نرخ پایین تر در این شهرستان، سازمان جهاد کشاورزی ابتدا نیازهای شهرستان ها در خصوص گوشت گرم را احصاء نموده و سپس نسبت به تأمین آن از سرایان اقدام نماید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی بیان داشت: کمیته امنیت غذایی باید آنالیز دقیق قیمت گذاری ها ،توزیع شکر ، برنج و سایر مصوبات را به ما اطلاع دهد.
دهمین نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی امروز به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با دستور کار بررسی وضعیت بازار، ارائه گزارش توزیع اقلام اساسی توسط سازمان جهاد کشاورزی و بررسی اقدامات و مصوبات جلسه گذشته برگزار شد.

 
کلمات کلیدی خرید مرغ مازاد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com