آغاز خرید توافقی ذرت در خوزستان

آغاز خرید توافقی ذرت در خوزستان
مدیر  تعاون روستایی استان با اعلام این خبر گفت: هم اکنون کار برداشت در برخی از شهرستانهای خوزستان در حال انجام است وتاکنون بیش از 5هزار تن ازاین محصول خریداری شده است .
هرمز خواجوی افزود: بنا براعلام سازمان جهاد کشاورزی  در خوزستان 98 هزار هکتار ذرت دانه ای و 8 هزار هکتار نیز ذرت علوفه ای کشت شده است که پیش بینی می شود 750هزار تن ذرت دانه ای و 715 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع این استان برداشت شود.
وی اضافه کرد:خوزستان قطب تولید ذرت و دارنده جایگاه نخست در کشور به لحاظ تولید مرغوب این محصول است .
خواجوی ادامه داد : خرید ذرت توسط شرکت های تعاونی روستایی و کارخانه های ذرت خشک کنی بخش خصوصی به صورت توافقی خریداری می شود.
وی با بیان اینکه شهرهای شوش، دزفول، اندیمشک، شوشتر و گتوند عمده شهرهای کشت ذرت در استان هستند افزود: برداشت ذرت تا اواخر دی ماه ادامه می یابد.
خواجوی افزود: خوزستان به علت شرایط اقلیمی مناسب امکان کشت سه محصول را داراست که گندم، جو، کلزا، نیشکر و ذرت، خرما، سبزی و صیفی از مهمترین محصولات تولیدی در استان خوزستان است. ذرت به دو صورت دانه و علوفه برداشت می شود که ذرت دانه‌ای به مصرف مرغداری‌ها و تولید روغن می‌رسد و ذرت علوفه‌ای پس از برداشت و سیلو نمودن به تدریج مورد مصرف واحدهای دامداری و دامپروری استان و خارج استان قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: از دانه ذرت در مصارف خوراکی و گرفتن روغن، تولید چسب، صابون و از نشاسته آن در صنایع رنگرزی، داروسازی، مرکب سازی و پلاستیک سازی استفاده می‌کنند و نیز از ساقه ذرت در صنایع کاغذ و مقوا سازی و همچنین تولید کاغذ دیواری استفاده می‌شود.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com