آغاز به کار انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور

آغاز به کار انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور
تصویر:ترکیب هیئت مدیره انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور
انتخابات هیئت مدیره این انجمن در حالی باحضور ۱۰۰ درصدی اعضاء برگزار شد که تمامی اعضاء به اهمیت وجود حلقه توزیع نهاده ها در زنجیره تولید مواد پروتئینی مانند مرغ، گوشت قرمز، شیر و ماهی تأکید دارند.
ایدۀ تشکیل انجمن توزیع کنندگان عمده نهادهای دام و طیور و آبزیان با هدف هویت بخشی به امر توزیع نهاده، دفاع از منافع صنفی، ایجاد وحدت رویه و برطرف کردن دغدغه های دولت و ارگانهای ذیربط در ایجاد کانال توزیع نهاده های دام و طیور و آبزیان در سال ۱۳۹۵ شکل گرفت و پس از پیگیری و تلاش های هیئت مؤسس در سال ۱۳۹۸ با موافقت سازمان تعاون روستایی برای شکل گیری این انجمن شروع به عضو گیری نمود.
خوشبختانه با استقبال گسترده توزیع کنندگان و پیشکسوتان این صنف، حد نصاب تشکیل انجمن به دست آمده و با برگزاری جلسات متعدد به اتفاق نظر در خصوص تأمین اهداف مورد نظر رسید.
ابوالفضل طالبی - عضو هیئت مدیره انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور

در ابتدای این جلسه ابوالفضل طالبی بعنوان راهبر هیئت مؤسس و آقای فتاحی بعنوان دبیر انجمن مطالبی را به اختصار در مورد تشکیل انجمن به استحضار مهمانان رساندند و سپس محسن حافظ بعنوان سخنگوی هیئت مؤسس گزارشی از تلاش های هیئت مؤسس در طول ۳ سال گذشته را به استماع حاضرین رسانید.
عکاس: وحید نصیری
محسن حافظ - عضو هیئت مدیره انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور

وی خاطر نشان کرد: «توزیع کنندگان نهاده با قدمت بیش از ۵۰ سال، نقش حیاتی در زنجیره تولیدمواد پروتئینی کشور داشته و در حال حاضر باید منسجم تر از گذشته در این صنعت نقش خود را ایفاء نمایند؛ بر این اساس انجمن می تواند نقش اساسی در ساماندهی زنجیرۀ تولید مواد پروتئینی در شرایط کنونی کشور داشته باشد.»
حافظ توزیع کنندگان عمده نهاده ها را حلقه رابط بین وارد کنندگان و تولیدکنندگان مواد پروتئینی شامل مرغداران، دامداران و پرورش دهندگان ماهی و میگو دانست که با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و با تجربه نقش مهمی در شبکه توزیع مویرگی نهاده ها در کشور ایفاء می کنند.
با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد واحدهای تولیدی کشور به دلیل کمبود نقدینگی فعال نیستند، حجم نقدینگی بالای این صنف که بالغ بر ده هزار میلیارد تومان برآورد می شود در شرایط فعلی کشور نقش مهمی در افزایش تولید خواهد داشت، به عبارت دیگر حذف توزیع کنندگان عمده به معنی حذف نقدینگی از چرخه تولید و اختلال در نظام توزیع خواهد بود.
حافظ خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند و هرگونه خدشه وارد کردن به این نظام توزیع در کشور مخاطرات بسیاری را در شرایط کنونی کشور در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیّت تشکیل انجمن توزیع کنندگان عمده نهادهای خوراک دام عنوان کرد: «با هویت بخشی به این اعضا نه تنها مشکلات و چالش های این صنف را شناسایی می کنیم، بلکه زنجیرة تأمین خوراک دام و طیور و آبزیان کشور کامل می شود.»
عکاس: وحید نصیری
علی آبادی - عضو هیئت مدیره سازمان تعاونی روستایی کل کشور

در این جلسه علی آبادی، عضو هیئت مدیره سازمان تعاونی روستایی کل کشور، تشکیل انجمن توزیع کنندگان عمده نهادهای دام و طیور و آبزیان را حرکنی مثبت در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تکمیل حلقه های تأمین، تولید و توزیع در هر کسب و کاری رمز موفقیت آن صنعت است و توزیع حلقه اصلی در زنجیره مزرعه تا سفره است.
وی خاطر نشان کرد: شما توزیع کنندگان نقطه عطف در زنجیرة تأمین خوراک دام هستید که باید با رشد و توسعه به بلوغ و جایگاه واقعی خود در نظام توزیع کشور دست یابید.ایشان تأکید کردند شما باید متولی برندی باشید که ساختار توزیع را مدیریت می کند.علی آبادی افزود: تشکیل انجمن شرط لازم برای این صنف و رشد صنعت است امّا شرط کافی نیست.
بر این اساس لازم است تا با راه اندازی استارت آپ ها در نظام توزیع به شکلی برای پایین آوردن هزینه ها یاری رساند.
عکاس: وحید نصیری

شیعه از اعضاء انجمن نیز در این خصوص گفت: یکی از اهداف تشکیل این انجمن حمایت از اعضاء در مقابل تصمیم گیریهای دولتی است.وی با اشاره به اینکه صنف توزیع کنندگان عمده نهاده در واقع تنخواه دار این صنف است، افزود تأمین نقدینگی در این صنعت به دلیل گردش مالی بسیار بالا به راحتی امکان پذیر نیست و حضور بیش از ۵ دهه توزیع کنندگان نیز دلیلی بر این مدعاست.
این در حالی است که با تشکیل این انجمن تمامی فعالیت ها منسجم تر و در جهت حمایت از صنعت به خصوص در بحث های مالیاتی صورت خواهد گرفت.
عکاس: وحید نصیری

در این جلسه با تعیین هیئت رئیسه شامل حسین اردستانی به عنوان رئیس، مهرداد سرمستی بعنوان منشی و ناصر علی اسدی و بهرام خلیل زاده بعنوان ناظر، انتخابات هیئت مدیره برگزار شد. ناظر تعاونی روستایی، آقای ادیب بود.
با شمارش آراء در پایان جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن توزیع کنندگان و عمده نهادهای دام و طیور و آبزیان انتخاب شدند.
بر این اساس اعضاء هیئت مدیره به ترتیب اکثریت آراء: محسن حافظ، ابوالفضل طالبی، نورالدین محمدخانی، مهدی ملک زاده و رضا حقیقت پور تعیین شده و علی اسداله زاده و امیر ترک نژاد به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.
همچنین فؤاد برزین بعنوان بازرس و سید یزدان سرمن ری بعنوان بازرس علی البدل انتخاب گردیدند.
فؤاد برزین - بازرس انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور
رضا حقیقت پور - عضو هیئت مدیره انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور
مهدی ملک زاده - عضو هیئت مدیره انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور
نورالدین محمدخانی - عضو هیئت مدیره انجمن توزیع کنندگان نهاده‌های دام وطیور
گزارش مجمع عمومی انجمن صنفی توزیع کنندگان عمده نهاده های دام ٬ طیور و آبزیان
زبان فارسی
نوع فایل PDF
تعداد صفحه 1
دانلود فایل دانلود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com