آغاز اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی استان یزد

آغاز اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی استان یزد
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی ، مردم این استان از گوشت مرغ با کیفیت بهتر و با چربی کمتر بهره مند خواهند شد.
حسین محمد زاده با اشاره به آغاز اجرای این طرح در استان از اول آذرماه گفت: طرح یاد شده با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی ، اداره کل دامپزشکی، اتحادیه مرغداران استان و همکاری مرغداران اجرا خواهد شد.
وی افزایش بهره وری غذا در واحد سطح مرغداری ها را یکی از اهداف و مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود : با کاهش سن و وزن کشتار سهم بیشتری از مواد مغذی مصرفی در جیره به بافت پروتیینی تبدیل می شود و همچنین چربی لاشه کاهش می یابد.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: به دلیل کوتاه تر شدن دوره پرورش ، تعداد دوره جوجه ریزی افزایش می یابد و این بر درآمد سالانه مرغداری ها تاثیر می گذارد.
محمدزاده ایجاد زمینه برای صادرات گوشت مرغ را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: از آنجا که بیشتر لاشه های مرغ صادراتی در دنیا وزنی بین 1400 تا 1800 گرم دارند اجرای این طرح می تواند زمینه های لازم را برای صادرات گوشت مرغ استان فراهم سازد.
وی با اشاره به طعم بهتر لاشه های مرغ کم وزن به دلیل برخورداری از بافت پروتیینی ترد و لطیف تصریح کرد: لاشه های کم وزن به دلیل اینکه قیمت کمتری دارند خانوار ها را به خرید و مصرف مرغ ترغیب کرده لذا سرانه مصرف مرغ با اجرای این طرح افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول کاهش قابل توجه هزینه های بهداشتی و درمانی مرغداری ها را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود :بیشتر بیماری ها و ناهنجاری های مرغ های گوشتی مربوط به سنین بالاست که با کاهش سن کشتار هزینه های بهداشتی و درمانی در مرغداری ها به شدت کاسته شده که علاوه بر کاهش هزینه تولید سبب تولید محصولات سالم تر و بدون استفاده از آنتی بیوتیک در دوره پرورش می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com