آزمون وخطا تا کی ؟!

آزمون وخطا تا کی ؟!
طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت،معدن وتجارت که طی چند روزگذشته در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گرفته است راهکار مناسبی برای حل مشکلات موجود نخواهد بود.
رضا باکری دبیر انجمن فرآورده های لبنی ایران با بیان این مطلب گفت: متاسفانه طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی ازوزارت صنعت ،معدن و تجارت و الحاق آن به جهاد کشاورزی که با هدف تجمیع امور مربوط به بخش کشاورزی  دروزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است که این موضوع اقدام شایسته ای نبوده چرا که اصولا تلفیق مسائل مربوط به صنعت در بخش کشاورزی کار خطایی است و هروزارت خانه می بایست به کارتخصصی خود بپردازد.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که ادغام سازمانها ، نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه همیشه به مشکلات موجود نیز اضافه کرده است.
باکری ، هماهنگ شدن برنامه ها و تمهیدات دو وزارت خانه را تنها راهکار اصولی در این برهه از زمان دانست و افزود: اینکه معضلاتی در تنظیم بازار و نیزبخش تولید کشور رخ داده است علت آن ناهماهنگی در بین دو وزارت خانه صنعت و جهاد است و راهکار رفع این معضل، ادغام صنایع غذایی در وزارت جهاد نیست.
وی درادامه افزود: باغداری ،دامداری ،کشاورزی و بهداشت جزء بخش صنعت بوده و ارتباطی به وزارت جهاد ندارد و کمافی السابق باید در اختیار وزارت صنعت باقی بماند.
دبیر انجمن فرآورده های لبنی ایران یادآور شد: این طرح نقاط قوتی را به دنبال ندارد و راه حل درست و منطقی نیست .مسئولین و دست اندرکاران به جای روآوردن به ادغام های سازمانی و جابه جا کردن تشکیلات که درگذشته نیز این راه حل ها تجربه تلخی را به همراه داشته است ،باید با اتخاذ تدابیرو راهکارهای هوشمندانه برای برون رفت ازمشکلات موجود اقدامات مقتضی را انجام دهند.
وی تنها راهکار موجود را هم سو شدن و هماهنگ شدن دو وزارت خانه در تدوین برنامه های توسعه ای دانست و خاطر نشان کرد: وزارت خانه های صنعت و کشاورزی باید به این باور رسیده باشند که هرکدام به کارتخصصی خود پرداخته و در برخی امور مرتبط ،با برنامه ریزی های مدون و اصولی از بروز برخی مشکلات جلوگیری کنند؛این درحالی است که چون دووزارت خانه به طور مستقل ازهم تصمیم گیری و برنامه ریزی می کنند، لذا حاصلی جز بهم ریختگی در بازار را به همراه ندارد.
باکری، در ادامه افزود:دست اندرکاران و برنامه ریزان دولتی بدانند که با برنامه ریزی مشترک مسائل و چالش های موجود حل خواهد شد و دراین بین انتزاع صنایع غذایی از وزارت صنایع و انتقال آن به وزارت جهاد اقدام حرفه ای و منطقی نخواهد بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com