آذربایجانی‌ها روزانه 180 تن مرغ می‌خورند

آذربایجانی‌ها روزانه 180 تن مرغ می‌خورند
معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر به طور متوسط 150 تا 180 تن مرغ گوشتی به صورت روزانه در کشتارگاه‌های صنعتی طیور تبریز کشتار و بعد از آماده‌سازی روانه بازار مصرف می‌شود.
غفور عبداللهی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای تولید بیش از 69 هزار و 326 تن گوشت مرغ در استان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام پذیرفته است، اظهار کرد: هم‌اکنون 88 درصد از 501 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری فعال بوده و با ظرفیت شش میلیون و 678 هزار و 428 قطعه نسبت به پرورش و تولید گوشت مرغ فعالیت می‌کنند.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر به طور متوسط، 150 تا 180 تن مرغ گوشتی به صورت روزانه در کشتارگاه‌های صنعتی طیور تبریز کشتار و بعد از آماده‌سازی روانه بازار مصرف می‌شود.
وی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی در زمینه پرورش مرغ مادر گوشتی جزو استان‌های مطرح کشور بوده و با تعداد 40 مزرعه پرورشی فعال به ظرفیت یک میلیون و 145 هزار و 313 قطعه با تولید سالانه بیش از 60 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی جوجه گوشتی در کشور مطرح است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com