آذربایجان غربی توان تبدیل به قطب تولید جوجه یک روزه در شمال غرب کشور را دارد

آذربایجان غربی توان تبدیل به قطب تولید جوجه یک روزه در شمال غرب کشور را دارد
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون زنجیره تولید صنعت طیور در استان کامل شده و آذربایجان غربی دارای توان تبدیل شدن به قطب تولید جوجه یک روزه در شمال غرب کشور است.
سید فضل اله قریشی روز سه شنبه افزود: با احداث و راه اندازی یک واحد پرورش مرغ اجداد در خوی با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه جوجه، زنجیره تولیدی صنعت طیور در استان تکمیل شده است.
وی اظهار کرد: در آینده نزدیک با راه اندازی یک واحد مرغداری در ارومیه به ظرفیت 15 هزار قطعه، ظرفیت تولید مرغ اجداد استان به 35 هزار قطعه در سال می رسد که این امر باعث می شود استان جهش خوبی در تولید جوجه یک روزه گوشتی نیز داشته باشد.
وی ادامه داد: با تکمیل واحدهای مرغ اجداد موجود در سطح استان توان تولید جوجه یک روزه مادر گوشتی به بیش از 7/1 میلیون قطعه در سال می رسد.
وی اظهار کرد: با این اقدام علاوه بر تامین جوجه یک روزه مورد نیاز مرغداری های مادر گوشتی استان، مازاد بر نیاز داخلی نیز به سایر استان های کشور صادر می شود.
قریشی افزود: زنجیره تولید گوشت مرغ در آذربایجان غربی متشکل از بخش اصلی شامل مزارع پرورشی لاین، مزارع پرورشی مرغ گوشتی، مزارع پرورشی اجداد و مادر گوشتی و کارخانه های جوجه کشی است.
وی گفت: هم اکنون ظرفیت واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی در تولید جوجه یک روزه گوشتی 95 میلیون قطعه است که 35 میلیون قطعه آن در داخل استان مصرف شده و بقیه به سایر استان ها صادر می شود.
وی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی با داشتن شش واحد کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولیدی بیش از 80 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در سال، 12 واحد کشتارگاه صنعتی طیور به ظرفیت 27 هزار قطعه در ساعت، 21 واحد کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت اسمی 869 هزار تن، 630 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از 12 میلیون قطعه در دوره و همچنین 66 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت بیش از 9/1 میلیون قطعه در دوره جزو استان های مطرح و شاخص در صنعت طیور در کشور است.
آذربایجان غربی دارای رتبه سوم کشور در تولید جوجه یک روزه است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com