آثار سوء نهاده‌های دامی در چند ماه آینده خود را نشان می‌دهد

آثار سوء نهاده‌های دامی در چند ماه آینده خود را نشان می‌دهد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی نهاده‌های دامی امروز به دست دامداران نرسد آثار سوء آن در چند ماه آینده خود را نشان خواهد داد، زمانی که قیمت گوشت گران و سرسام آور می‌شود.
حجت‌الاسلام حسین میرزایی امروز با اشاره به اعتراض دامداران نسبت به گرانی نهاده‌های دامی اظهار داشت: اینکه نهاده‌های دامی گران است و به وقت به دست دامدار نرسیده است مسؤول آن دولت، وزارت جهاد کشاورزی، صمت و گمرک است و باید در راستای رفع مشکلات دامداران قدم بردارند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هم باید اقدامات قانونی و نظارتی را انجام دهد و قانون‌گذاری یک کار درازمدت و اصولی است، افزود: رسیدگی به مشکلات دامداران یک کار ضربتی و عملیاتی است که باید ساماندهی شود.
وی با اشاره به حضور مدیرکل جهاد کشاورزی اصفهان در جلسه مجمع نمایندگان استان و طرح مسائل و مشکلات دامداران و کشاورزان گفت: در حال حاضر نهاده‌های دامی چندین میلیون تن در گمرک وجود دارد و پول آن پرداخت شده و مشکل ارز وجود ندارد اما با مشکل حمل و نقل مواجه شده است.
وی با بیان اینکه در جلسه پیشنهاد شد که از ظرفیت‌های جهادی و مردمی و غیردولتی برای حمل نهاده‌ها استفاده شود تا هر چه زودتر در استان اصفهان نهادها از گمرک منتقل شود و مشکل دامداران برطرف شود، بیان کرد: این تصمیم در مجمع نمایندگان استان اصفهان گرفته شد و جهاد کشاورزی استان هم اقداماتی انجام داده است و اقدامات تکمیلی را هم انجام خواهند داد.
میرزایی با تأکید بر اینکه باید یک اقدام جهادی و مردمی در این شرایط انجام شود و از ظرفیت حمل و نقل شهرستان‌ها استفاده شود، تصریح کرد: بخشی از نهاده‌های دامی در گمرک وجود دارد، مشکل آن در گذشته ارز بود که پرداخت شد اما امروز با مشکل حمل و نقل روبه رو هستیم تا این نهاده‌ها را منتقل کنیم.
 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص قیمت تمام شده محصولی مانند گندم مصوب شد که به قیمت قابل قبول برای کشاورزان از سمت دولت خریداری شود، باید برنامه‌ای تنظیم شود که کشاورزان محصولی تولید نکنند که بر روی دست‌شان بماند که این وظیفه جهاد کشاورزی است، در این راستا به مسؤولان جهاد کشاورزی تذکر داده شد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی نهاده‌های دامی امروز به دست دامداران نرسد آثار سوء آن در چند ماه آینده خود را نشان خواهد داد، زمانی که قیمت گوشت گران و سرسام آور می‌شود و مشکلات جدی برای مردم به وجود خواهد آورد، بنابراین سفارش کردیم به مجموعه های دولت که علاج واقعه را قبل از وقوع کنند و به سرعت آن را حل کنند تا بحران‌های اجتماعی به وجود نیاید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com