آبیک قطب تولید تخم‌مرغ و جوجه یک‌روزه است

آبیک قطب تولید تخم‌مرغ و جوجه یک‌روزه است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک، این شهرستان را قطب تولید محصولات دام و طیور به‌ویژه تخم‌مرغ و جوجه یک‌روزه بیان کرد.
بیژن لطفی در همایش طرح ملی بسیج همگام با کشاورز شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آبیک به لحاظ کشاورزی از موقعیت ویژه و توانمندی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است و به دلیل داشتن اقلیم و شرایط خاص جنوب این شهرستان مستعد محصولات باغی به ویژه پسته است و منطقه کوهستانی این شهرستان نیز قابلیت کشت محصولات باغی را دارد.
وی افزود: عمده زمین‌های زراعی شهرستان آبیک در دشت حاصلخیز و تسطیح شده شبکه آبیاری دشت قزوین قرار دارد که محصولات و تولیدات کشاورزی عملکرد بسیار مطلوبی داشته است و حتی در برخی از محصولات مانند کلزا، گندم و ذرت از میانگین کشوری بالاتر است.
این مسئول به تولید هشت درصد قارچ کشور در آبیک اشاره کرد و گفت: محصولات گلخانه‌ای نیز وضعیت مطلوبی دارند و گلخانه‌های مجهز محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های استکباری، بخشی از اقتصاد کشور دچار مشکل شد که راه برون‎رفت از این مشکل اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری مطرح و بر تحقق آن تأکید کرده است.
لطفی با اشاره به اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» بیان کرد: با فرهنگ بسیجی، انتقال دانش و تکنولوژی به‌روز و ایده‌های خلاقانه و کاربردی در راستای افزایش محصولات کشاورزی و ضریب خودکفایی می‌توان گام‌های ارزنده‌ای برداشت.
ادغام فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی برای افزایش محصولات کشاورزی
وی افزود: با ادغام فرهنگ بسیجی، روحیه جهادی و تلاش کارشناسان شاهد علمی شدن و تحول در بخش کشاورزی و نیز افزایش تولید و عملکرد محصولات کشاورزی خواهیم بود.
این مسئول ادامه داد: با اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» گامی کوچک در تحقق کلام نورانی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برمی‌داریم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با بیان اینکه اراضی این شهرستان شامل اراضی کوهستانی، دشت حاصلخیز و شوره‌زار می‌شود، عنوان کرد: اراضی آبی و دیمی این شهرستان شامل 127 هزار و 500 هکتار است.
وی در ادامه افزود: از این میزان به دلیل وجود آب چاه‌ها و کانال 37 هزار هکتار کشت محصولات زراعی است که عمده کشت آبی و 2 هزار هکتار کشت دیم است.
لطفی گندم را عمده‌ترین محصول زراعی شهرستان آبیک عنوان کرد و گفت: در 18 هزار هکتار از اراضی شهرستان آبیک گندم و بین 10 تا 12 هزار هکتار ذرت، جو و دیگر محصولات زراعی مانند گوجه‌فرنگی، کلزا، سبزی و صیفی‌جات و چغندرقند کشت می‌شود.
وی جهاد سازندگی را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز مسئولان و کارکنان جهاد کشاورزی ادامه دهنده راه جهادگرانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر رشادت‌ها و حماسه آفریدند و بیش از 3 هزار و 100 شهید و 800 جانباز تقدیم کرده‌اند.
این مسئول گفت: پس از دفاع مقدس نیز بنا به ضرورت و ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی، فرهنگ جهادی به کمک علم کشاورزی آمد و در بخش کشاورزی و آبادانی روستاها گام‌های مؤثری برداشته شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com