ورشکستگی مرغدار‌ها در سکوت دولت

ورشکستگی مرغدار‌ها در سکوت دولت
مرغدار نمونه کشوری از آذربایجان غربی با بیان اینکه مرغداری ها به دلیل مشکلات اقتصادی در آستانه ورشکستگی قرار دارند، گفت: نهاده های لازم در مرغداری ها با ارز آزاد خریداری شده و دولت از صنعت مرغداری حمایت نمی کند.
علی سواری، ضمن گلایه از شرایط اقتصادی موجود و حاکم بر جامعه می گوید: امروز همه خبر از گران بودن قیمت مرغ می دهند اما کسی نمی داند همین مرغ با این قیمت امروز برای مرغدار ضرر داده است چرا که قیمت نهاده ها دوبرابر شده و بیشتر آنان وارداتی هستند.
وی، ادامه می دهد: افزایش بی رویه قیمت نهاده ها، دارو و ویتامین ها که اکثرا وارداتی هستند و البته سو استفاده تولیدکنندگان داخلی از وضع و شرایط حاضر باعث خارج از مدار رفتن بسیاری از مرغداران شده است.
این مرغدار، ابراز می کند: قیمت ها معقول نبوده وقیمت تمام شده مرغ تولیدی بسیار بالاتر از مبلغ فروش آن است دولتمردان در این راستا توجه کافی داشته باشند و چاره ای بیاندیشند چرا که تولید کننده توان ضرر و زیان ندارد و ادامه این روند ضرر ها آسیب های قابل توجهی خواهد داشت.
وی، تاکید می کند: افزایش نهاده ها و عدم حمایت دولتمردان و نادیده گرفتن مرغداران باعث شده که تمام مرغداران بیش از ۴ ماه در بازار متضرر بوده و حتی اموال شخضی خود را نیز در این راه از دست بدهند با ادامه این روند تمام مرغداران از فعالیت خود استعفا داده و مرغ وارداتی خواهد شد.
سواری، اظهار می کند: ۷۰ درصد نهاده های لازم برای مرغداران از خارج کشور تامین شده و ارز دولتی نیز به کسانی تعلق گرفت که هیچ اطلاعی از این صنعت ندارند درحالی که باید ارز دولتی در اختیار انجمن های صنعت مرغداری قرار می گرفت.
وی، ادامه می دهد: امروز مظلوم ترین قشر در جامعه، تولیدکنندگان بوده و تنها سودمندان این بحران دلالان و واسطه ها هستند و نهاده های مرغداری را باقیمت آزاد در اختیار مرغداران قرار می دهند.
این مرغدار نمونه کشوری، می گوید: اگر سرمایه خود را به بازار سکه و ارز سوق می دادم امروز میلیاردر بودم اما من تمام سرمایه خود را در بخش مرغداری نگه داشته و امروز با ارز آزاد نهاده خریده، ضرر کرده  و توان مقابله با رکود و تورم را ندارم با ادامه این روند نسبت به جمع آوری اقدام میکنم تا مرغ وارداتی شده و با دلار چند ۱۰ هزاری وارد شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com