OIE ایران را تحریم کرد

OIE ایران را تحریم کرد
شنیده‌ها حاکی است به دلیل مسایل سیاسی، ایران از لیست برنامه‌های منطقه ای سازمان جهانی بهداشت دام حذف شده است.
با وجود آنکه مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) مشارکت نداشتن ایران در برنامه های منطقه ای OIE  و فقدان سرمایه گذاری مناسب جهت ایجاد قرنطینه و کنترل بیماری‌ها را  دلیل خط خوردن ایران از لیست برنامه‌های این سازمان عنوان می‌کند اما فعالان حوزه سایه مسایل سیاسی را بر این تصمیم پررنگ می‌بینند.
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام به صراحت بحث عدم همکاری کشورهای همسایه با ایران را رد کرده و مشکل اساسی را نبود سرمایه گذاری در ایران ذکر می کند.
او می‌گوید: ایران کشوری است که خطر وقوع بیماری در آن بسیار بالاست، کانون های مختلفی از تب برفکی و آنفلوانزای در آسیا و اروپا قرار دارد که به نوعی ایران در خط مقدم مبارزه با این بیماری ها قرار دارد. برای کنترل کانون های تب برفکی در ایران، این کشور نیاز به سرمایه گذاری های کامل دارد. همچنین ایران برای رهایی از بیماری ها باید به کشورهای منطقه کمک کند. در حال حاضر وضعیت ایران به گونه ای است که نتوانسته ایم آن را در لیست امن OIE قرار دهیم.
به علاوه او اضافه می کند: ایران در برنامه های منطقه ای OIE مشارکت ندارد و از ایران، افغانستان و پاکستان درخواستی برای شرکت در برنامه های منطقه ای نداشته ایم.
برنارد والا خاطرنشان می‌کند: یک راه برای کشورهایی مثل ایران آن است که به کشورهای همسایه خود کمک کنند تا بیماری های قابل انتقال را از طریق مرزهای خود کنترل کنند.  دومین راه آن است که از مرزهای خود حفاظت کنند تا بیماری وارد کشور آنها نشود و به عنوان سومین راه دولت ها باید اطلاع رسانی کافی به کشاورزان و دامپزشکان خود داشته باشند تا این افراد بیماری ها را کاملا بشناسند و به محض ورود بیماری جلوی آن را بگیرند یا به مراجع ذیربط گزارش دهند تا عملیات کنترلی در خصوص آن انجام شود. اگر سیستم دامپزشکی ایران خیلی قوی باشد به طور حتم می توانید به محض ورود بیماری جلوی گسترش آن را بگیرید.

 
کلمات کلیدی کمیسیونoie اجلاس oie oie
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com