95 درصد واکسن های دامی تولید داخل است

95 درصد واکسن های دامی تولید داخل است
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: اکنون با استفاده از توان بومی کارخانه ها و شرکت های تولیدی بیش از 95 درصد واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود.
علیرضا رفیعی افزود: در حوزه بیماری های طیور نیز بیش از 60 درصد واکسن ها در داخل کشور تولید می شود. 
وی اظهار داشت: برای تامین پنج درصد واکسن دامی نیاز به واردات واکسن داریم اما برای 35 درصد واکسن های مورد نیاز طیور پیش بینی های لازم انجام شده تا 18 ماه بعد با کمبود واکسن مواجه نشویم. 
رئیس سازمان دامپزشکی بیان کرد: در هفته دولت بیش از 11 طرح در حوزه دامپزشکی در پنج استان کشور با هزینه کرد 146 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. 
وی تاکید کرد: تمامی اقداماتی که انجام شده در حوزه بهداشتی شامل شبکه های دامپزشکی و همچنین در حوزه تکمیل، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ها بوده است. 
رفیعی با بیان اینکه در حوزه دامپزشکی دقت، سرعت و به موقع عمل کردن بسیار مهم است یادآور شد: آزمایشگاه ها و شبکه های دامپزشکی که طی هفته دولت افتتاح می شود در راستای سرعت و دقت در تشخیص بیماری ها به ویژه در مناطق مرزی است. 
وی با تاکید بر اینکه باید در استان های مرزی از جمله خراسان جنوبی دنبال منافع ملی خود باشیم افزود: تجهیز آزمایشگاه، ایجاد شبکه دامپزشکی جدید، توسعه اداره کل و افزودن تجهیزات و امکانات به تشخیص به موقع و سریع کمک می کند. 
رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: در حوزه بیماری ها طی سال های گذشته موفق عمل کردیم و پارسال بیش از 38 درصد کانون بیماری های دامی مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، بیماری سیاه زخم، هاری و تب برفکی در کشور کاهش یافت به دلیل اینکه در حوزه تامین واکسن سال خوبی را نسبت به سال قبل سپری کردیم. 
وی بیان کرد: در حوزه بیماری های طیور از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که خسارت زیادی به مملکت وارد کرد، در چهار ماه گذشته این بیماری کاملا تحت کنترل قرار گرفته و امید است امسال با طغیان این بیماری مواجه نشویم. 
رفیعی گفت: 38 هزار دانش آموخته دامپزشکی کشور در حوزه امنیت غذایی و اقتصادی جامعه تلاش می کنند که امید است در این حوزه موفق باشیم به ویژه در مناطق مرزی که دارای موقعیت خاصی هستند. 
وی یادآور شد: در استان مرزی خراسان جنوبی بیش از 800 میلیون تومان در حوزه آزمایشگاه و 650 میلیون تومان در حوزه افتتاح ساختمان شبکه دامپزشکی هزینه شده که همه در راستای کمک به توسعه بهداشت عمومی، اقتصاد ملی و تجارت بین المللی است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com