95 درصد داروهای دامی در داخل کشور تولید می‌شود

95 درصد داروهای دامی در داخل کشور تولید می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در تولید داروهای دامی کشور خودکفا هستیم و بیش از 95 درصد داروهای دامی در داخل کشور تولید می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن دستور در بازدید از کارخانه تولید داروهای دامی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اظهار داشت: 151 کارخانه داروسازی در کشور فعال است.
وی خاطرنشان کرد: هشت کارخانه آن به عنوان کارخانه‌‌های مادر، مواد اولیه داروهای دامی را تولید می‌کنند و ما در کشور در داروهای دامی و تولید آن خودکفا هستیم.
وی بیان داشت: آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان کرمان از پروژه‌های سفر دوم رئیس جمهور به استان کرمان محسوب می‌شود که فعال شده است و برای تکمیل آن نیز اقدام می‌شود.
دستور در مورد قاچاق دام و شیوع تب برفکی با سویه جدید گفت: این اتفاق از اواخر سال گذشته و ورود دام‌های قاچاق به کشور شیوع پیدا کرده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: تب برفکی با فعالیت پایگاه‌های دامپزشکی و آزمایشگاهی مهار شد و این بیماری روزانه کشف و به اطلاع مرکز می‌رسد تا مهار لازم صورت گیرد.
وی کارخانه داروسازی و تاک سیرجان را از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید داروی دامی کشور عنوان کرد.رئیس سازمان دامپزشکی کشور از بخش‌های مختلف این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور روز گذشته در نشست بررسی وضعیت دام در شهرستان‌های شرق کشور در بم در جمع مسئولان دامپزشکی و فرمانداران بم، ریگان و فهرج شرکت کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com