90 درصد داروهای دامی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

90 درصد داروهای دامی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود
محمود حجتی در همایش راهکارهای ارتقای کیفیت محصولات داروی دامپزشکی با اشاره به اینکه 10 درصد داروهای دامی مورد نیاز وارد می شود افزود : ارزش تولیدات داروهای دامی در کشور 450 میلیون دلار است و بزودی 10 درصد باقی مانده داروهای مورد نیاز هم در داخل تولید خواهد شد.
وی بر توسعه صادرات داروهای دامی و تعامل بیشتر بخش خصوصی با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت : حضور در نمایشگاههای منطقه ای وجذب بازارهای هدف بویژه در کشورهای همسایه سبب می شود حضور جدی تری در بازارهای منطقه داشته باشیم .
وزیر جهاد کشاورزی افزود: ورود به بازارهای صادراتی ، رقابت پذیری ، تبادل تجربیات و ورود علم و فناوری های روز به بخش صنعت تولید داروهای دامی را امکان پذیر می کند.
حجتی گفت: واحدهای تولیدی که در بازار صادرات حضور دارند واحدهایی با بهره وری بالا هستند.
وی همچنین با تقدیر از تولید کنندگان صنعت داروهای دامی برای تولید داروهای با کیفیت ؛ از حمایت وزارت جهاد کشاورزی و معاونت فناوری ریاست جمهوری از این صنعت و شرکت های دانش بنیان خبر داد.
وزیر جهاد کشاورزی درباره کیفیت داروهای دامی تولید داخل گفت: صنعت تولید داروهای دامی به لحاظ فناوری و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته با کشورهای جهان قابل رقابت است و بسیاری از این واحدها نیز چه در زمینه تولیدات دارویی و چه در زمینه تولید محصولات دامی رکوردهای جهانی را در اختیار دارند.
حجتی درباره توانمندی های قابل توجه بخش دامداری کشور افزود: در زمینه تولید گوشت مرغ و انواع پرندگان از تولید کنندگان عمده جهان هستیم و با وجود اینکه 30 تا 40 درصد ظرفیت تولید در واحدهای مرغداری خالی است 2 میلیون و 300 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود.
وی عامل اصلی میزان قابل توجه تولید را حضور صنایع دارویی دامی و تولید با کیفیت داروها در داخل دانست وگفت : هم اکنون بیش از نیاز داخل گوشت مرغ و محصولات لبنی تولید می شود و این مدیون ارتقای سطح بهداشت و سلامت دام در کشور است.
وزیر جهاد کشاورزی بر کنترل دقیق تر مرزهای کشور در زمینه واردات دام زنده تاکید کرد و افزود: در کشورهای اطراف بویژه در مرزهای شرقی هیچ استانداردی در زمینه بهداشت دام رعایت نمی شود و همین مسئله سبب ورود انواع بیماری های دامی به کشور می شود.
حجتی برخوردهای منفعلانه برخی مسئولان را از دیگر عوامل ورود دام زنده از مرزهای شرقی و غربی کشور دانست.وی همچنین از امضای قرارداد 20 میلیون دلاری صادرات داروهای دامی به عراق خبر داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com