9.6 درصد تخم مرغ کشور در این استان تولید می شود

9.6 درصد تخم مرغ کشور در این استان تولید می شود
فرهاد مشیر غفاری، افزود: استان البرز با تولید بیش از 90 هزار تن تخم مرغ رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: در سطح استان 105 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 7 میلیون و 668 هزار و 643 قطعه در سال مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: همچنین سالانه 20 هزار و 800 تن گوشت مرغ در این استان از طریق 202 واحد تولید کننده با ظرفیت سالانه 4 میلیون و 738 هزار و 725 قطعه تولید می شود.
مشیرغفاری افزود: از دیگر فعالیت های بخش طیور در این استان تولید 2 میلیون قطعه پولت و 52 میلیون و 800 هزار قطعه تخم مرغ نطفه دار گوشتی و تخم گذار است.
وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 400 هزار قطعه تخم مرغ مادر نطفه دار نیز در این استان تولید می شود، اضافه کرد: در سطح استان 35 واحد پرورش پولت با ظرفیت 2 میلیون و 834 هزار و 86 قطعه فعالیت می کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی استان البرز گفت: همچنین 10 واحد تولید مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 377 هزار و 950 قطعه، 3 واحد تولید مرغ مادر تخمگذار با ظرفیت 104 هزار قطعه و یک واحد تولید مرغ اجداد گوشتی با ظرفیت 38 هزار قطعه در البرز مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: همچنین 8 واحد کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 16 میلیون و 900 هزار قطعه در این استان وجود دارند.
مشیرغفاری به صادرات محصولات طیور از این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 5 هزار قطعه پولت تخمگذار به کشور ارمنستان، 1488 تن تخم مرغ خوراکی به کشورهای عراق و افغانستان و 89 هزار و 60 قطعه جوجه یک روزه به کشور ارمنستان در مجموعه به ارزش ریالی 56 میلیارد ریال صادر شده است.
وی با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از تولید طیور و تخم مرغ، افزود: کاهش سن کشتار و ارایه مرغ سایز، فعالیت واحدهای تخمگذار در مناطق آسیب پذیر (ماهدشت) و افزایش جوجه ریزی واحدهای تولیدی از جمله این برنامه ها است.
این مسئول، عدم تامین سرمایه گذاری در قالب نقدینگی، عدم استفاده بهینه از ظرفیت های تولیدی و عوارض های دریافتی از واحدهای تولیدی را از مهمترین مشکلات در این بخش دانست.
وی همچنین از جمله برنامه های دولت برای افزایش تولید و اشتغال در این بخش را استفاده از اقلام کمتر رایج در تغذیه طیور در جهت کاهش وابستگی و استفاده از منابع داخلی در نهاده ها همچون ترتیکاله، سورگوم، کنجاله و سویا دانست.
مشیرغفاری اظهار داشت: از دیگر این برنامه ها بهبود راندمان شاخص های فنی و اقتصادی، توسعه مکانیزاسیون و نوسازی تجهیزات مرغداری ها و تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com