9 واحد مرغداری، گوشت مورد نیاز بم را تامین می‌کنند

9 واحد مرغداری، گوشت مورد نیاز بم را تامین می‌کنند
رئیس شبکه دامپزشکی بم گفت: 9 واحد مرغداری با ظرفیتی در حدود 220 هزار قطعه در بم فعال است و افزایش متقاضیان برای دریافت مجوز پرورش مرغ گوشتی آینده روشن‌تری برای صنعت مرغداری در ‌شهرستان بم وجود دارد.
مسعود اسدی‌پور اظهار داشت: با آغاز فصل سرما و احتمال بروز بیماری‌های تنفسی طیور آشنایی مرغداران شهرستان با روش‌های صحیح مدیریت مرغداری‌ها برای به حداقل رساندن بروز و شیوع بیماری‌های تنفسی بسیار مهم است.
وی افزود: در این راستا یک دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های تنفسی طیور با حضور معاونت فنی اداره کل دامپزشکی استان کرمان برای مرغداران شهرستان در محل شبکه دامپزشکی بم برگزار شد.
اسدی‌پور با اشاره به اینکه 9 واحد مرغداری با ظرفیتی در حدود 220 هزار قطعه در بم فعال است، عنوان کرد: افزایش متقاضیان برای دریافت مجوز پرورش مرغ گوشتی آینده روشن‌تری برای صنعت مرغداری در‌شهرستان بم وجود دارد.
اسدی‌پور بیان کرد: مرغداران برای جوجه‌ریزی ملزم به دریافت مجوز جوجه‌ریزی از شبکه دامپزشکی هستند که برای دریافت آن باید واجد شرایط لازم از جمله داشتن کوره لاشه سوز یا چاه تلفات در محل مرغداری، داشتن امکانات مناسب برای جمع‌آوری، نگهداری، فرآوری و حمل و نقل بهداشتی کود، رعایت فاصله زمانی مناسب بین دو دوره جوجه‌ریزی و همچنین رعایت مسائل امنیت زیستی باشند.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت گوشت سفید به عنوان یک ماده غذایی پرمصرف در سبد کالای خانوارها رعایت نکات بهداشتی و مقررات قرنطینه‌ای نظارت بر این صنعت امری ضروری محسوب می‌شود که علاوه بر افزایش سطح بهداشت جامعه می‌تواند افزایش تولید و جلوگیری از خسارات اقتصادی را به همراه داشته باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com