9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی زنجان

9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی زنجان
معاون امور دام جهادکشاورزی استان زنجان گفت: طی هفت ماه سال‌جاری بیش از 9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان زنجان صورت گرفته است.
رحمان رستم‌خانی با اشاره به تعداد واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان زنجان اظهار کرد: تعداد این واحدها در حال حاضر در این استان به 172 واحد می‌رسد.
وی افزود: مجموع واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان زنجان در حال حاضر با ظرفیت جوجه‌ریزی 4 میلیون و 800 هزار قطعه در هر دوره در حال فعالیت هستند.
معاون امور دام جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی این استان طی هفت ماه نخست سال جاری تصریح کرد: در طول این مدت تعداد 9 میلیون و 931 هزار و 280 قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی زنجان صورت گرفته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان زنجان طی هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 9.5 درصدی برخوردار بوده است.
رستم‌خانی بیان کرد: از مجموع جوجه‌ریزی صورت گرفته در مرغداری‌های گوشتی زنجان در سال جاری 15 هزار و 890 تن گوشت سفید مرغی تولید شده است که علاوه بر تامین گوشت سفید استان، بخشی نیز به استان‌های همجوار صادر شده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان در زمنیه پرورش دام و طیور گفت: استان زنجان در بخش کشاورزی و دام و طیور ظرفیت‌های فراوانی دارد.
معاون جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید بر لزوم حمایت بیش از پیش از بخش کشاورزی استان زنجان ادامه داد: بخش کشاورزی استان زنجان با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان می‌تواند زمینه رونق اقتصادی و اشتغال استان زنجان را فراهم کند.
گفتنی است، استان زنجان با هشت شهرستان و داشتن منابع آب مناسب یکی از استان‌های مستعد در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی این بخش است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com