800 تومان یارانه به ازای هر کیلو گوشت مرغ

800 تومان یارانه به ازای هر کیلو گوشت مرغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به توزیع گسترده گوشت قرمز به قیمت کیلویی 5 هزار تومان و گوشت مرغ کیلویی 2 هزار تومان گفت:‌ دولت برای توزیع هر کیلوگرم گوشت 800 تومان یارانه می‌پردازد.
صدرالله دولت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: در حالی که قیمت خرید گوشت مرغ از تولیدکنندگان داخلی 2هزار و 500 تومان به علاوه 200 تومان هزینه‌های تبعی در مجموع 2 هزار و 700 تومان قیمت تمام شده است، که برای مردم یک هزار و 900 تومان به قیمت عمده‌فروشی عرضه می‌شود و در واقع برای هر کیلومرغ 800 تومان یارانه دولت پرداخت می‌شود.
وی افزود: همچنین قیمت گوشت گوساله داخلی 5 هزار و 500 تومان با هزینه‌های جانبی تمام می‌شود که آن نیز به قیمت 4 هزار و 700 تومان به صورت عمده عرضه می‌شود و دولت هر کیلوگرم 800 تومان یارانه دولت پرداخت می‌‌کند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: دولت برای روزهای پرمصرف مواد پروتئینی مانند ماه مبارک رمضان تدابیری اندیشیده که گوشت ارزان و فراوان در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: در 2 ماه مرداد و شهریور از حداکثر ظرفیت برای توزیع گوشت قرمز و مرغ یارانه‌ای مورد نیاز مردم استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: از شبکه‌های توزیع برای استفاده از ذخایر موجود عرضه به بازار تقاضا می‌شود تا برای پاسخگویی به تقاضاها بازار هیچ کمبودی احساس نکنند و هرچه قدرت برای توزیع گوشت دارند، به شرکت پشتیبانی امور دام ارائه کنند، تا ذخایر مطمئن برای آنها فراهم شود.
وی افزود: گوشت گوساله و مرغ را نیز می‌توان به صورت تازه و گرم از طریق این شبکه عرضه کرد، تولیدات کشور به علاوه ذخایر مطمئن در سردخانه‌های امکان عرضه مناسبی فراهم کرده که پاسخگوی همه نیاز مردم در ایام پرمصرف ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت‌ها خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود:‌ با تدابیر معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کشور به مرز بی‌سابقه ماهانه 80 میلیون قطعه جوجه رسیده و حاصل آن با احتساب ماکیان دیگر، تولید بیش از 130 هزار تن گوشت مرغ است که برای مصرف ماه مبارک رمضان کافی به نظر می‌رسد، اما در عین حال ذخایر مناسبی نیز در سردخانه‌های کشور از مرغ منجمد وجود دارد.
دولت افزود: پیش‌بینی این است که بازار توان جلب همه تولید گوشت مرغ در ماه مبارک را نداشته باشد و نیاز به ذخیره‌سازی گوشت مازاد وجود دارد که به ماههای بعد منتقل خواهد شد.
وی از صنف قصاب گوشت گاوی و گوسفندی انتقاد کرد و گفت: انتظار این بود که بعداز اعلام آمادگی شرکت پشیتبانی امور دام مبنی بر عرضه کافی گوشت قرمز و مرغ آنان مراجعه می‌کردند، اما این کار انجام نشد و امیدواریم برای راحتی مردم و کاهش قیمت گوشت در بازار این اتحادیه‌های توزیع همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: از 16 تیرماه سال جاری به تمام شبکه‌های توزیع گوشت در تهران مکاتبه کردیم و پیرو آن از طریق رسانه‌ها مطلع شدند که آمادگی فراهم کردن گوشت برای توزیع وجود دارد، انتظار این بود که سریعتر مراجعه کنند، اما هنوز تقاضایی از آنها برای دریافت گوشت دریافت نکردیم.
دولت گفت: شبکه‌های توزیع می‌توانند به صورت حضوری به دفاتر مرکزی شرکت پشتیبانی امور دام واقع در تهران میدان ونک، خیابان برزیل شرقی مراجعه کرده یا به ادارات کل این شرکت در استانها و در تهران به تقاطع خیابان کارگر شمالی و فاطمی غربی مراجعه کنند و یا با شماره‌ تلفن‌های 88772188 و 90- 88772188 و یا شماره 66428355 تماس بگیرند.
وی افزود: بهترین روش این است که واحدهای توزیع از طریق اتحادیه‌های خود به صورت جمعی درخواست گوشت کرده و بوسیله خودروهای سردخانه‌دار در بین آنها توزیع شود، اما اگر نیاز به عرضه فردی بود مراجعه کنند و گوشت مورد نیاز را از مکان‌های یاد شده دریافت کنند.

 
کلمات کلیدی یارانه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com