پیش نویس...800 تومان قیمت منطقی برای هر عدد تخم مرغ

پیش نویس...800 تومان قیمت منطقی برای هر عدد تخم مرغ
نبی پور از ثبات قیمت تخم مرغ طی دو ماه گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ دربا مرغداری ۷۸۰۰ تا ۸ هزار تومان است.
 ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ نسبت به دو ماه گذشته تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷۸۰۰ تا ۸ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۶ هزار تومان است.
او افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که روند تعادل قیمت در بازار ادامه یابد.
نبی پور ادامه داد: در حال حاضر تقاضا از سوی قنادی‌ها و برخی واحد‌های صنفی به سبب ایام پایانی سال  در اوج خود است و همواره پیش بینی می‌شود که از اسفند تقاضا مجدد کاهش یابد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران عرضه هر عدد تخم مرغ با نرخ ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها را منطقی اعلام کرد و گفت: با توجه به گرانی بنزین و افزایش هزینه‌های حمل  ونقل فروش هر عدد تخم مرغ با نرخ ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها منطقی است چرا که قیمت حمل تخم مرغ از ۲۶۰ الی ۲۷۰ هزار تومان به ۵۵۰ الی ۵۶۰ هزار تومان رسیده است.
این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تولید تخم مرغ گفت: بنابر آمار ماهیانه ۸۸ تا ۹۰ هزار تن معادل روزانه ۲۹۰۰ تا ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که بدین ترتیب کمبودی در عرضه وجود ندارد.
 نوسان قیمت سایر محصولات پروتئینی عامل اصلی هجوم تقاضا برای خرید تخم مرغ
او متوسط سرانه مصرف تخم مرغ را ۱۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی سرانه مصرف از ۱۰ کیلو به ۱۳ کیلو گرم رسیده است چرا که در شرایط فعلی تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس مردم به شمار می‌رود که شرایط اقتصادی موجب شده تقاضا برای خرید این محصول نسبت به گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.
نبی پور با انقاد از شرایط نا مساعد عرضه ذرت در بازار گفت: هم اکنون وضعیت عرضه ذرت در بازار بسیار بد است که همین امر موجب شده هر کیلو ذرت با قیمت ۲ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، اما در خصوص کنجاله سویا به سبب فراوانی در برخی مواقع کمتر از نرخ مصوب انجام می‌شود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران عدم اختصاص ارز به ذرت‌های وارداتی را دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار بر شمرد و گفت: شنیده‌های حاکی از آن است که ۳۲ کشتی در بنادر معطل تخصیص ارز هستند که در صورت تخصیص به موقع ارز و ترخیص ذرت‌های وارداتی بازار به آرامش می‌رسد.
این مقام مسئول در پایان  درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ اظهار کرد: بنابر آخرین آمار گمرک از ابتدای سال تا کنون حدود ۳۰ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com