80 واحد کشوری مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می‌کنند

80 واحد کشوری مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می‌کنند
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 12 استان در قالب 80 واحد به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در کشور می‌پردازند.
سید محسن دستور در نشست خبری که امشب در اداره کل دامپزشکی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: یکی از اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با بیماری‌های طیور، راه‌اندازی سامانه مراقبت بیماری‌های طیور بوده و در این سامانه حدود 26 هزار واحد در ارتباط با حوزه طیور در سطح کشور ثبت شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات امسال پایش بیماری آنفولانزای فوق حاد بوده است تصریح کرد: در این طرح حدود 18 هزار نمونه گرفته شد و یک هزار و 300 واحد مرغداری را زیر پوشش قرار دادیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در این طرح طیور صنعتی و روستایی را تحت پوشش قرار داده‌ایم اذعان کرد: 318 واحد مرغ مادر، 533 واحد مرغ تخم گذار و 320 روستا تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
وی خاطر نشان کرد: نتایج آزمایشات در این واحد‌ها از نظر بیماری تاکنون منفی بوده است و با توجه به اینکه در آستانه زمستان و مهاجرت پرندگان مهاجر قرار داریم این اقدام نتیجه مطلوبی داشته است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به این سوال که با عرضه کنندگان مرغ زنده در سطح شهر چه برخوردی می‌شود عنوان کرد: سازمان دامپزشکی کشور با هر نوع کشتار خارج از کشتارگاه مخالف است اما در بعضی از نقاط به دلیل مسائل فرهنگی و اعتقادات این کار انجام می‌شود که تمرکز ما بر روی جمع آوری این مراکز است.
وی در رابطه با تولید مرغ سبز اظهار کرد: مرغ سبز یک اصطلاح تجاری است و عنوان اصلی آن مرغ بدون آنتی بیوتیک است یعنی این مرغ‌ها هیچ نوع آنتی بیوتیک و داروهای ضد کوکسی دیوزی مصرف نکرده‌اند.
دستور با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌ها فعال در زمینه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است تصریح کرد: 12 استان در قالب 80 واحد به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در کشور می‌پردازند.
وی در رابطه با نظارت بر روند تولید این مرغ گفت: سازمان دامپزشکی کشور این مرغ‌ها را در طول دوره پرورش، 3 بار آزمایش می‌کند و اگر در هر 3 نوبت داروهای نام برده در بدنشان وجود نداشته باشد، مجوز عرضه به عنوان مرغ سبز را دریافت می‌کنند.
وی احداث مراکز تشخیصی در خوزستان را از اقدامات مثبت دانست و بیان کرد: این مراکز تشخیصی با تشخیص به موقع بیماری‌ها باعث می‌شود که اقدامات موثری در جهت عملیات مبارزه انجام شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com