80 درصد از کشتارگاه‏های استان اصفهان باید اصلاح ساختار شوند

80 درصد از کشتارگاه‏های استان اصفهان باید اصلاح ساختار شوند
وضعیت کشارگاه‏های اصفهان در شأن این استان نیست و متجاوز از 80 درصد آنها باید اصلاح ساختار شوند.
به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، مسئول نظارت بر امور بهداشت و قرنطینه بین الملل اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی دامپزشکی و مبارزه با بیماری‏های مشترک انسان و دام اظهار داشت: وضعیت کشارگاه‏های اصفهان در شأن این استان نیست و متجاوز از 80 درصد آنها باید اصلاح ساختار شوند.
سید رضا موسوی با اشاره به فعالیت 32 کشتارگاه در سطح استان اصفهان گفت: در حال حاضر از این تعداد بالغ بر 26 کشتارگاه زیر نظر شهرداری مدیریت می‏شود که بیشترین معزل استان، ساماندهی و اصلاح این تعداد می‏باشد.
وی با بیان این که برخی از این کشتارگاه‏ها غیرقابل اصلاح بوده و شهرداری به علت عدم توانایی مالی و انگیزه اقتصادی، قادر به تغییر ساختار آنها نیست، تصریح کرد: خوشبختانه اخیرا از سوی سازمان دامپزشکی کشور، برنامه ریزی‏هایی برای تامین اعتبار فرآیند اصلاح و صنعتی شدن این کشتارگاه‏ها انجام شده است.
موسوی با اشاره به فعالیت مجتمع کشتارگاهی بوقلمون برای نخستین بار در کشور اضافه کرد: فرآیند تولید و فرآوری بوقلمون در خط کشتار طیور صورت می‏گیرد که به علت هم افزایی و کاهش هزینه‏های خط تولید، نسبت به کشتارگاه‏های مشابه خارجی و داخلی مجتمع کشتارگاهی متفاوت می‏باشد.
مسئول نظارت بر امور بهداشت و قرنطینه بین الملل اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: سال گذشته در این صنعت نوپای استان بیش از 400 هزار قطعه بوقلمون تولید شد.
موسوی، همچنین صادرات فرآورده‏های دامی در سایر بخش‏ها را شامل 2 هزار و 940 تن پای مرغ به هنگ کنگ و چین، 70 هزار قطعه پرنده زینتی، 100 تن پشم گوسفند، 410 تن هزار لای نمک سود و 120تن عسل در سال گذشته خبر داد و گفت: هر ساله حجم زیادی ماهی قزل آلای منجمد به عربستان صعودی جهت مصرف حجاج بیت الله الحرام صادر می شد که این میزان در سال گذشته، 170 هزار تن به علاوه 105 تن خوراک ماهی بوده است.
وی در خصوص طرح ساماندهی کشتارگاه‏های استان که از سال 84 زیر نظر امر اجتماعی و معاونت امنیت سیاسی استانداری فعال شده است، افزود: در این طرح کشتارگاه‏های غیر بهداشتی پلمپ شده و به تعدادی هم که قابل اصلاح می‏باشند، ابلاغیه صادر شده است.
مسئول نظارت بر امور بهداشت و قرنطینه بین الملل اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از صدور پروانه‏های ساخت کشتارگاه‏های جدید خبر داد و گفت: برای کشتارگاه‏هایی که فرآیند اصلاحی و تکمیلی آنها به تعویق افتاده است، ضرب العجل تعیین شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com