80 بازرس بهداشتی بر ذبح دام در کرمان نظارت می کنند

80 بازرس بهداشتی بر ذبح دام در کرمان نظارت می کنند
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان کرمان از نظارت 80 بازرس بهداشتی بر ذبح دام قربانی در ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.
مینا قاضی زاده با اشاره به نقش دامپزشکی در ارتقاء سلامت افراد جامعه گفت: برای رسیدن به این هدف دامپزشکی کرمان نظارت های خود را بر امر ذبح دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می کند.
قاضی زاده ابراز داشت: شهروندان باید از سلامت دام نذری خود مطمئن باشند و برای این منظور می توانند با مراجعه به شبکه دامپزشکی قبل و بعد از کشتار دام از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.
وی با اشاره به رایگان بودن خدمات ذبح دام در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: 80 دامپزشک در قالب 94 اکیپ ثابت و 80 اکیپ سیار کار نظارت بر ذبح دام را در این ایام بر عهده دارند.
این مسئول گفت: در این طرح نظارت ویژه 80 بازرس بهداشتی گوشت و 16 ناظر شرعی نیز برای خدمت رسانی به مردم حضور دارند.
قاضی زاده با اشاره خطرات ذبح دام در معابر عمومی گفت: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام در کمین سلامتی جامعه است که سهل انگاری در امور بهداشتی و به ویژه کشتار دام در منازل و معابر، احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
قاضی زاده با اشاره به خطر ابتلا مصرف کنندگان به بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان گفت: شهروندان گوشت دام مذبوح را  قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در یخچال نگه داری کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com