75 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در بخش بی هوازی دامی موسسه رازی

75 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در بخش بی هوازی دامی موسسه رازی
تولیدات بخش تحقیق و تولید واکسن های بی هوازی دامی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در سال 93 موجب 75 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور می شود.
رضا پیله چیان لنگرودی، رئیس بخش تحقیق و تولید واکسن های بی هوازی دامی و عضو هیئت علمی موسسه رازی گفت: در بخش واکسن های بی هوازی دامی واکسن سه ظرفیتی آنتروتوکسمی، واکسن قانقاریای عفونی کبد گوسفند و واکسن شاربن علامتی گاو تولید می شود که هر سه از واکسن های دامی مهم و استراتژیک کشور هستند و در صورت عدم تولید این واکسن ها صدمات و خسارات فراوانی به صنعت دام کشور وارد خواهد شد.
پیله چیان افزود: بخش بی هوازی تا پایان سال 93 درکل به میزان 5/152 میلیون دز از این سه نوع واکسن تولید خواهد کرد که در نتیجه با این مقدار تولید از خروج 75 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.
رئیس بخش بی هوازی ادامه داد: این بخش در تا پایان سال جاری به میزان 120میلیون دز واکسن سه ظرفیتی آنتروتوکسمی، 30 میلیون دز واکسن قانقاریای عفونی کبد گوسفند و 5/2 میلیون دز واکسن شاربن علامتی گاو را تولید خواهد کرد که این میزان تولید، در مقایسه با سال گذشته به میزان 30 درصد افزایش خواهد داشت .
این عضو هیئت علمی موسسه رازی تاکید کرد : ساخت این واکسن ها فرآیند حساس و پیچیده ای دارد که در یک فرآیند زمانی در حدود 2 ماه به طول می انجامد تا به بازار عرضه شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com