700 واحد مرغداری در خراسان جنوبی فعال است

700 واحد مرغداری در خراسان جنوبی فعال است
محمد رضائی درمراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی به گوشه‌ای از عملکرد خود در مجموعه دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی با وجود مرز مشترک با کشور افغانستان و استان سیستان و بلوچستان از شرایط ویژه‌ای در این بخش برخوردار است چرا که تردد غیرمجاز دام در این مناطق مرزی وجود دارد. 
وی با بیان اینکه بیشترین آمار تعداد دام توقیفی کشور در سال 88 مربوط به خراسان جنوبی است، گفت: با اقداماتی که در این مجموعه صورت گرفت و همکاری که بین مسوولان استان وجود داشت ما تا حدودی جلوی این مشکل را گرفتیم و در این زمینه تاکنون موفق عمل کردیم که موجب رضایتمندی شده است.
مدیرکل سابق دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: در سال 83 همزمان با استان شدن خراسان جنوبی حجم کاری زیادی در این مجموعه به وجود آمد که با سعی و تلاش فراوان در بودجه استان سنگ بنای خوبی را بگذاریم و از نظر بودجه‌ای از 18 استان کشور شرایط بهتری را دارا بودیم.
رضایی تصریح کرد: با توجه به همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام در این استان مرزی از اهمیت زیادی برخوردار است که تاکنون در این زمینه نیز اقدامات موثری انجام شده است.
مدیرکل سابق دامپزشکی خراسان جنوبی به عوامل موفقیت دامپزشکی استان در کنترل بیماری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: برنامه محوری، وجود کادر متخصص در دامپزشکی استان، آموزش مداوم نیروها و استفاده از خرد جمعی از جمله این عوامل موثر است که از اهمیت زیادی برخوردار است.
رضایی با بیان اینکه برخی از برنامه‌های بهداشتی دامپزشکی خراسان جنوبی در کشور الگو است، تصریح کرد: به عنوان مثال سامانه کنترل بهداشتی جوجه گوشتی که در خراسان جنوبی انجام شده در کشور به عنوان الگو مطرح است.
وی نیروی انسانی را رکن اصلی و سرمایه کارآمد هر مجموعه عنوان کرد و گفت: در همین راستا تعداد دامپزشکان استان از تعداد هفت نفر در سال 81 به 31 دامپزشک در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل سابق دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ما در این چند سال شاهد رشد فضای اداری این مجموعه و تاسیس چهار واحد سازمانی جدید در استان بودیم به نحوی که فضای اداری این مجموعه از 7 هزار و 400 متر به 9 هزار متر زیربنا افزایش پیدا کرده است.
وی از تجهیز آزمایشگاه مرکزی این مجموعه در چند سال اخیر در مرکز استان خبر داد و افزود: این کار در سایر شهرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com