7.5 میلیون قطعه مرغ در قم تلف شد

7.5 میلیون قطعه مرغ در قم تلف شد
فرماندار قم با اشاره به شیوع آنفولانزای مرغی در چند ماه گذشته گفت: متاسفانه این بیماری در قم ، هفت و نیم میلیون قطعه مرغ با ارزش ریالی حدود 800 میلیارد ریال را تلف کرده و برخی کارآفرینان و تولیدکنندگان نیز متضرر شدند.
رضا سیار یکشنبه شب در نشست مشترک معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با کارآفرینان برتر استان قم خاطرنشان کرد: دراین راستا حدود 500 میلیارد ریال هم منفعت حاصل از تخم ریزی این مرغ ها نیز از بین رفته است، این هدر رفت سرمایه ملی است، اما دامپزشکی و جهاد کشاورزی و سایر نهادهای متولی نهایت تلاش خود را به کار گرفتند.
وی ادامه داد: بیماری آنفولانزای مرغی حدود 11 سال است که میهمان کشورمان شده ولی به گونه ای مدیریت شده که خسارت کمتری به همراه داشته باشد، شیوع این بیماری نیز توسط پرندگان وحشی صورت گرفته و به استان های مختلف منتقل شد.
سیار تصریح کرد: اگر مرغ داران متوجه این بیماری در واحدهای خود شدند به سرعت اطلاع دهند ولی با کمک دامپزشکی اکنون مرغ ها واکسینه شده و مشکل خاصی در این زمینه نیست.
وی همچنین در پاسخ به گلایه برخی تولیدکنندگان و کارآفرینان از نحوه خدمات بیمه های تامین اجتماعی گفت: بیمه طبق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل و 60 الی 70 درصد خسارت را جبران می کند.
فرماندار قم اظهار داشت: هر تولید کننده باید فرآیند صدور مجوز تولید را به درستی طی کرده وبا بخشدارها نیز هماهنگ باشند، برخی استعلام ها مانند محیط زیست، بهداشت، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ضروری است و باید انجام شود.
سیار خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان استان رفع موانع کارآفرینی و کمک برای رفع مشکلات و گره گشایی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com