7 واحد پرورش شترمرغ در لرستان فعال است

7 واحد پرورش شترمرغ در لرستان فعال است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: هفت واحد پرورش شتر مرغ در لرستان فعال است.برزورضاییان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این واحدها در شهرستان‌های، خرم‌آباد، بروجرد، چگنی و الیگودرز فعال هستند، اظهار داشت: فعالیت پرورش شترمرغ در استان از سال 85 در شهرستان الیگودرز آغاز شده است.
وی افزود: این هفت واحد تولیدی با ظرفیت پروانه بهره‌برداری 365 قطعه شترمرغ مولد،6 هزارو 400راس شترمرغ پرواری و با ظرفیت 2 هزار و 250 قطعه در سنین مختلف در سال فعال هستند.
رضاییان در ادامه با اشاره به اینکه سالانه 25 تن گوشت شتر مرغ از این تعداد واحد پرورش شتر مرغ تولید می‌شود، گفت: کسانی که تمایل به احداث واحدهای شترمرغ در استان لرستان را بدون استفاده از تسهیلات بانکی دارند، از طریق سازمان جهادکشاورزی استان مجوزهای لازم به آنان داده می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان با اعلام اینکه در استان لرستان تاکنون 31 واحد پروانه تاسیس به ظرفیت 20 هزار و838 قطعه مولد و پرواری با تولید سالانه 100 تن گوشت قرمز صادر شده گفت: گوشت شترمرغ جزء سبد کالای خانوار به حساب نمی‌آید و جز کالاهای لوکس است و به همین منظور نیز آمار دقیقی از میزان سرانه مصرف گوشت آن وجود ندارد ولی پیش‌بینی می‌شود، در صورت تولید صنعتی و کاهش قیمت گوشت تولیدی تقاضا برای مصرف آن در جامعه افزایش یابد.
معاون بهبود اموردام سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: سالانه 59 هزار تن گوشت قرمز در لرستان تولید می‌شود.
ضاییان اظهار داشت: از این مقدار گوشت تولید شده 21 هزار تن در استان مصرف می‌شود، مابقی به استان‌ها و حتی به کشورهای همجوار صادر می‌شود.
معاون بهبود اموردام سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: سالانه 36 هزار تن گوشت مرغ در لرستان تولید می‌شود.
وی تعداد واحدهای مرغی فعال در لرستان را 425 واحد اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور 22 کیلو گرم است.

 
نظرات شما
  •  

    کیوان گودرزی گفت : ۹۱/۱۰/۲۵

    باسلام وخسته نباشید خیلی تمایل دارم که در این صنعت سرمایه گذاری کنم زمینهای من اطراف بروجرد میباشد نیازمند راهنمای هستم که شکست نخورم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com