673 واحد تولیدی دام و طیور در چهارمحال و بختیاری فعال است

673 واحد تولیدی دام و طیور در چهارمحال و بختیاری فعال است

خبرگزاری مهر- معاون پشتیبانی دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از فعالیت 673 واحد تولیدی دام و طیور در این استان خبر داد.
برزو هیبتیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: 290 واحد دامپروری و 231 واحد گاوداری شیری در استان فعال هستند.
وی افزود: 149 واحد مرغ گوشتی، دو واحد مرغ تخمگذار و یک واحد مرغ مادر در بخش طیور در استان فعال هستند.
هیبتیان با بیان اینکه در سال جاری 174 واحد داری مجوز در امور دام و طیور احداث شده است، بیان داشت: 152 واحد گاو شیری، 12 واحد دامپروری و 9 واحد مرغ گوشتی و یک واحد مرغ تخمگذار احداث شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری تسهیلات نقدینگی ابلاغی به واحدهای دام و طیور در استان 222 میلیون و 720 هزار ریال بوده است، اذعان داشت: 11 میلیون و 500 هزار ریال طرح پروژه های عمرانی از محل اعتبارات تملکی بوده است و 130 میلیون ریال اعتبارات ملی در این بخش بوده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی از قبیل اجرای برنامه های اصلاح نژادی در واحدهای روستایی و صنعتی، توزیع خوراک دام یارانه دار، مطالعه و مکانیابی برای احداث سه مجتمع جدید، مطالعه زیست محیطی در مجتمعهای دامپروری، پیگیری امور مربوط به تشکل های مرتبط با دام و طیور، پیگیری امور مربوط به ایجاد زیرساختها و زیربنایی و پیگری امور مربوط به اشتغال دانش آموختگان بخش دامپروری و... از جمله برنامه سازمان جهاد و کشاورزی برای این بخش است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com