66 درصد گوشت مرغ تولیدی مازندران به خارج استان صادر شد

66 درصد گوشت مرغ تولیدی مازندران به خارج استان صادر شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 66 درصد گوشت مرغ تولیدی استان به خارج مازندران صادر شد.
حسین نگهدار از ارسال بیش از 66 درصد از گوشت مرغ تولیدی آماده طبخ واحدهای تولیدی استان مازندران به استانهای کشور، بخصوص تهران خبر داد.
وی افزود: پرورش طیور نقش اساسی و بنیادی در تأمین نیازهای پروتئینی مورد نیاز استان داشته و بر اساس اطلاعات موجود در طول سنوات گذشته تولید گوشت مرغ استان از رشد خوبی برخوردار بوده است.
نگهدار با بیان اینکه وجود عوامل مساعد محیطی و اقلیمی در مازندران سبب رشد و توسعه صنعت طیور استان شد تصریح کرد: مشارکت فارغ التحصیلان، متخصصان و علاقمندان به رشته پرورش دام و طیور منجر به توسعه کمی و کیفی روز افزودن واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان شده است.
تصویب اجرای طرح احداث باغ مادری تولید نهال هسته دار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از تصویب اجرای طرح احداث باغ مادری تولید نهال هسته دار و دانه دار در سطح 10 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
طاهری امیری افزود: سه هزار و 500 میلیارد ریال توسط شرکت کشاورزی و دامپروری ران در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان برای اجرای این طرح مصوب شده است.
تولید 264 تن گوشت ماکیان بومی در فریدونکنار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار، از تولید بیش از 264 تن گوشت انواع ماکیان بومی در این شهرستان خبر داد.
حسن رزاقی افزود : در سالجاری بیش از 189 نفر از بانوان روستایی شهرستان فریدونکنار در سطح روستاهای این شهرستان اقدام به تولید و پرورش انواع ماکیان بومی کردند.
وی حاصل تلاش زنان این منطقه را تولید بیش از 264 تن گوشت انواع ماکیان بومی نظیر مرغ، غاز، بوقلمون، اردک و ... عنوان داشت که علاوه بر تأمین نیاز خانوار، بخش قابل توجهی از نیاز مردم منطقه را از طریق عرضه آن در بازارهای محلی و فروشگاههای مواد پروتئینی تأمین کرده است.
اجرای سیستم آبیاری در جویبار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح بالغ بر 400 هکتار از اراضی باغی این شهرستان در سالجاری خبر داد.
سلیمان حاتم نژاد ظهار داشت: با توجه به افزایش راندمان تولید در واحد سطح با بکارگیری نهاده های مرتبط در تولید محصول و سایر عوامل تأثیرگذار، بهره برداری درست و بهینه از آب و منابع آبی می تواند در افزایش تولید محصولات مختلف زراعی و باغی از جمله مرکبات تأثیر گذار باشد.
وی تصریح کرد: از سوی این مدیریت و همکاری مشاوران و پیمانکاران مربوطه در سالجاری تاکنون از محل اعتبارات، سیستم نوین آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 17 هزار میلیون ریال در سطح 400 هکتار از اراضی باغی این شهرستان به مرحله اجرا در آمد و این اراضی باغی به این سیستم تجهیز شدند.
بهره برداری طرح پرورش مرغ گوشتی پنبه چوله ساری
مدیر جهاد کشاورزی ساری از افتتاح و بهره برداری از یک طرح پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت بیش از 20 هزار قطعه در روستای پنبه چوله در این شهرستان خبر داد.
طهمورث قاسم نژاد افزود: این طرح با پنج هزار و 600 میلیون ریال هزینه و ایجاد اشتغال برای سه نفر مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت یک هکتار با زیربنای 1963 متر مربع مسقف و 431 متر مربع تأسیسات انبار انجام گرفته است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com