630 تن محموله دامی از البرز صادر شد

630 تن محموله دامی از البرز صادر شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت که بیش از 630 تن انواع فرآورده و محصولات دامی طی سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شد
دکتر حسین طرق روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این صادرات در قالب محموله های دام و طیور زنده، آبزیان خوراکی منجمد و زینتی، فرآورده های دامی و مکمل های غذایی انجام شده است.
وی اظهار داشت: دراین مدت بیش از 46 تن ماهی خوراکی منجمد و بیش از 332 کیلوگرم خاویار به کشورهای اروپایی صادر شد.
طرق ادامه داد: واحدهای تولیدی ماهیان زینتی استان در یکسال گذشته 67 هزار و 300 قطعه ماهی زینتی به کشورهای همسایه صادر کردند.
معاون اداره کل دامپزشکی البرز افزود: همچنین صادرات جوجه یک روزه گوشتی به کشورهای آسیای میانه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 468 هزار و 500 قطعه بوده است.
وی اضافه کرد: صادرات 140 تن پا و پنجه مرغ، 135 کیلوگرم خرچنگ، 44 راس دام زنده (گاو و گوساله)، بیش از 21 تن عسل، 104 کیلوگرم میگو و یک راس اسب از دیگر محموله های صادراتی استان دراین مدت است.
معاون سلامت دامپزشکی استان البرز، صادرات 50 هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد و بیش از 102 هزار کیلوگرم تخم مرغ نطقه دار گوشتی را از دیگر این صادرات دامی برشمرد.
وی همچنین به میزان واردات در این حوزه طی سال 97 اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از 730 هزار کیلوگرم غذای حیوانات خانگی و یک میلیون و 287 هزار و 357 گوشت گوسفند تازه به کشور وارد شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com