60 کشتارگاه بسیار پیشرفته و مجهز مرغ در کشور فعالیت دارد

60  کشتارگاه بسیار پیشرفته و مجهز مرغ در کشور فعالیت دارد
یک مقام سازمان دامپزشکی از وجود ۶۰ کشتارگاه بسیار پیشرفته و مجهز مرغ در کشور خبر داد و گفت: تخلیه اندام‌های داخلی مرغ در این کشتارگاه‌ها به‌صورت خودکار و بدون دخالت دست انجام می‌شود.
سامد برومندفر در مصاحبه با رادیو افزود: این طرح ملی به تمامی اداره‌های کل دامپزشکی استان‌های سراسر کشور ابلاغ و به‌منظور ایجاد بسترهای لازم و هماهنگی در سطح ملی و استانی
و نیز با هدف اجرای بهتر این طرح، فرصتی یک‌ماهه به استان‌ها و ستاد دامپزشکی کشور داده شده است.
وی همچنین اظهار داشت: فاز عملیاتی این طرح نیز از 15مهر ماه سال جاری با هدف عرضه مرغ‌های با کیفیت بالاتر و رتبه‌بندی شده به مردم در سطح کشور آغاز خواهد شد.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: به‌طور‌ کلی در این طرح ملی گوشت مرغ به سه درجه A+،A و B رتبه‌بندی و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
وی در ادامه افزود: بی‌شک با اجرای فاز عملیاتی این طرح از اواسط مهرماه سال جاری دیگر هیچ برند یا برچسبی مبنی برمرغ سبز، بدون آنتی‌بیوتیک و ممتاز در بازار نخواهیم داشت.
برومندفر اظهار داشت: این طرح فقط مربوط به مصرف آنتی‌بیوتیک در واحدهای مرغداری نیست، بلکه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در کشتارگاه‌ها، رعایت پرهیز غذایی و دارویی قبل از کشتار و دیگر موارد بهداشتی را شامل می‌شود.
وی همچنین از وجود 60 کشتارگاه بسیار پیشرفته و مجهز مرغ در کشور خبر داد و گفت: تخلیه اندام‌های داخلی مرغ در این کشتارگاه‌ها به‌صورت خودکار و بدون دخالت دست انجام می‌شود.
 
نظرات شما
  •  

    عظیمی گفت : ۹۹/۰۱/۱۲

    با عرض سلام و تبریک سال نو ، راجع به تاسیس کشتارگاه صنعتی دام و طیور سوال داشتم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com