514 واحد مرغداری در اردبیل فعال است

514 واحد مرغداری در اردبیل فعال است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعال بودن 514 واحد مرغداری در استان اردبیل با هدف تولید و فعالیت در این عرصه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عدیل سروی سه شنبه شب در مراسم افتتاح واحد تولید مرغ گوشتی آلوارس جوجه در شهر سرعین اظهار کرد: بیش از 115 هزار تولیدکننده و بهره‌بردار کشاورزی تمام سعی و تلاششان بر این است تا زمینه خوداتکایی کشورمان را در جبهه‌های مختلف تولید فراهم آورند.
وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و ثمرات پیروزی انقلاب در عزتمندی بیشتر امت اسلامی و تاثیر شگرف آن در صحنه روابط خارجی و بین‌المللی گفت: ما امروز در صحنه‌های مختلف قدرت و توان غلبه بر مشکلات و گذر از نارسایی‌ها را داریم به طوری که با افزایش جمعیت و تنوع ذائقه در مصرف مواد غذایی میران متنوع را در این زمینه شاهد هستیم.
سروی هشت سال جنگ تحمیلی را به عنوان یکی از سخت‌ترین شرایط برای کشورمان یادآور شد و افزود: با فعالیت جهاد سازندگی و تولیدات بخش کشاورزی ما توانستیم از این برهه سخت و دشوار نیز عبور کنیم و نظام اسلامی ما توانست در مقطع بسیاری از تحولات در سطح ملی و جهانی قرار بگیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، ضرورت تأمین امنیت غذایی را باهمت و تلاش تولیدکنندگان، کشاورزان و فعالان این عرصه یادآور شد و بیان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های به وجود آمده نیازمندیم به طوری که تلاش بر این است تا در 90 درصد محصولات به خوداتکایی رسیده و بتوانیم یک تحول اساسی و بنیادین را در عرصه‌های مختلف شاهد و ناظر باشیم.
سروی تصریح کرد: در حالی که ما قبل از پیروزی انقلاب تنها 28 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کردیم امروز این میزان به بیش از 100 میلیون تن افزایش یافته که از تنوع خاص نیز برخوردار است و تولید 4.8 میلیون تنی مواد متنوع پروتئینی و لبنی مورد نیاز در کشور به 38 میلیون تن رسیده است.
وی خودکفایی کشور را در تولید محصولات همچون شیر، پنیر و کره به عنوان نیاز روزانه مردم یادآور شد و گفت: استان اردبیل با تولید بیش از 3.8 میلیون تن محصولات کشاورزی شامل 2 میلیون و 950 هزار تن محصولات زراعی، 350 هزار تن محصولات باغی، 520 هزار تن محصولات دامی جزو 10 استان برتر کشور در بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعالیت 514 واحد مرغداری را در سطح استان یادآور شد و عنوان کرد: ما 30 واحد مرغ تولیدی با ظرفیت 1.3 میلیون قطعه داریم که با افتتاح دو واحد جدید در دهه فجر ظرفیت تولید به 120 هزار قطعه مرغ مادر می‌رسد.
سروی متذکر شد: استان اردبیل در این شرایط 14 درصد تولید مرغ مادر گوشتی را عهده‌دار است که با بهره‌برداری واحدهای جدید زمینه تقویت این حوزه فراهم می‌آید.
وی در پایان تشریح کرد: 33 واحد تولیدی و عمرانی در بخش کشاورزی استان در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان و ایجاد فرصت اشتغال برای 295 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com