50 درصد مرغداران تحت پوشش طرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ هستند

50 درصد مرغداران تحت پوشش طرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ هستند

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران خواستار تسریع در تامین دان مرغداران تحت پوشش طرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ شد و گفت: 50 درصد مرغداران تحت پوشش این طرح هستند.
حسین مقدم نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم تامین دان مورد نیاز مرغداران، گفت: درطرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ ذرت به قیمت 235 تومان و سویا به نرخ 340 تومان دراختیار مرغداران تحت پوشش قرار می گیرد، این درحالی است که طی 20 روز اخیر دان مرغ به تولید کنندگان این محصول در زمان معین تحویل داده نشده است.
وی با اشاره به توزیع سویا به قیمت 450 تومان درآذربایجان غربی، بیان کرد: مقرربود 70 درصد تولید کنندگان صنعت مرغداری کشور تحت پوشش طرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ قرار گیرند در حالیکه هم اکنون حدود 50 درصد آنان در زیر چتر حمایتی این طرح از مزایای آن بهره مند می شوند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران اظهار داشت: در حال حاضر 2 ماه از اجرای طرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ می گذرد ولی نهاده ها در زمان معین دراختیار مرغداران قرار نگرفته است.
وی عنوان کرد: قیمت مرغ زنده محاسبه شده برای مرغداران علی رغم صرفه اقتصادی  بالغ بر 1150 تومان است که در صورت عدم تامین به موقع نهاده ها ازسوی متولیان این امردر نهایت مرغ به قیمت نهاده وارد بازارمصرف خواهد شد.
مقدم نیا با اشاره به موجهه مرغداران تحت پوششش طرح با کمبود دان مورد نیازجهت تولید، بر تسریع توزیع دان میان تولیدکنندگان تحت پوشش طرح تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی تولیدکنندگان خارج از طرح، دان را به قیمت بالایی خریداری می کنند، این در حالی است که قیمت 1150 تومان برای این قشر از تولیدکنندگان مقرون به صرفه اقتصادی نیست.
وی بیان کرد: درسیستم اقتصادی ایران امر واسطه گری بر امر تولیدی سایه افکنده است؛ لذا مرغداران در زمانی که تولیداتشان وارد بازار مصرف می شود ازگذرحلقه واسطه‌ها بی نصیب نخواهند ماند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران اعلام کرد: درحال حاضرماهانه 75 تا 80 میلیون جوجه ریزی و معادل 130 تا 140 هزار تن مرغ  در کشور تولید می شود. 

 
کلمات کلیدی تنظيم بازار
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com