48 تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در خراسان جنوبی معدوم شد

48 تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در خراسان جنوبی معدوم شد
معدوم سازی 48 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و اختصاص هشت میلیارد ریال به ساخت آزمایشگاه دامپزشکی استان از مهم ترین عناوین خبری دامپزشکی خراسان جنوبی است.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌ جنوبی گفت: همزمان با گرم شدن هوا نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی خراسان‌ جنوبی تشدید می ‌شود.
محمدعلی بخشی با اشاره به افزایش سرعت فساد فرآورده‌های خام دامی در هوای گرم اظهار داشت: این طرح به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین پیشگیری از عرضه فرآورده‌های خام غیربهداشتی به طور همزمان در سطح استان اجرا می ‌شود.
وی از انجام حدود 20 هزار بازدید بهداشتی در سال گذشته از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر داد و گفت: همچنین بیش از 48 تن انواع فرآورده‌های غیربهداشتی در این مدت ضبط شده است.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان ‌جنوبی تصریح کرد: در این راستا و طی مدت یاد شده 291 فقره پرونده تخلف بهداشتی مراکز مذکور تکمیل و برای صدور احکام به مراجع قضایی ارسال شده است.
بخشی در مورد سایر اقدامات بهداشتی در سال گذشته اظهار داشت: نظارت بهداشتی بر روند استحصال گوشت بیش از 46 هزار رأس انواع دام سبک و سنگین و حدود  شش میلیون قطعه مرغ کشتار شده در کشتارگاه‌های دام و طیور استان انجام شده است.
اختصاص هشت میلیارد ریال اعتبار به احداث آزمایشگاه دامپزشکی خراسان جنوبی
 مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از اختصاص اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال برای احداث پروژه آزمایشگاه دامپزشکی استان در سال جاری خبر داد.
محمدعلی رضایی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزمایشگاه دامپزشکی استان در اوایل خرداد ماه امسال، اظهار داشت: این پرو‍ژه در فاز اول در یک هزار متر مساحت طی سال های 91 و 92 پیش بینی شده است.
وی مبلغ کمک به احداث این پروژه در سال گذشته را 100میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: امسال نیز350 میلیون تومان برای احداث این پروژه اختصاص یافته است.
رضایی اضافه کرد: همچنین برای سال92 نیز اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان برای احداث این پرو‍ژه پیش بینی شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی همچنین از اختصاص حداقل 20 میلیارد ریال اعتبار جهت تجهیز آزمایشگاه مذکور خبر داد و افزود: این مبلغ از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com